Annonce
3 tips til at øge trivslen på arbejdet
3 tips til at øge trivslen på arbejdet

3 tips til at øge trivslen på arbejdet

Dette blogindlæg er sponsoreret.

Der er ingen tvivl om, at ens arbejde og hverdagens gang påvirker flere aspekter af vores liv. Hvis man er stresset eller ikke trives på arbejdet, kan det komme til at nedsætte livskvaliteten og gøre fritiden svær at nyde. Her er tre tips til, hvordan man kan øge trivslen på en arbejdsplads.

Trivselsundersøgelser

Step 1 vil helt sikkert være at få undersøgt, hvordan det lige nu står til på arbejdspladsen. Send nogle trivselsundersøgelser ud og vær gerne grundig i din analyse af resultaterne. Alt efter hvordan det står til, kan du vurdere, hvad der kan gøres for at hjælpe de ansatte, der ikke trives. Er det kun meget få, der er tale om, kan direkte hjælp være en tilstrækkelig løsning. Men opdager du et mønster, hvor flere og flere ansatte ikke trives, så er der nok noget, der skal ændres fra arbejdspladsens side. Du kan læse mere her om, hvordan man holder fingeren på pulsen, når det kommer til mental og fysisk trivsel på arbejdspladsen.

Tilbud om hjælp

Der er flere måder, du kan hjælpe en ansat, der ikke trives på arbejdet. En god start er helt klart at få opbygget noget god kommunikation. Det er vigtigt, at de ikke føler sig til besvær, men er forsikret om, at du har i sinde at lytte, forstå og hjælpe. Herfra kan man overveje professionel hjælp fra en psykolog eller coach. En anden mulighed kan være at lave nogle aftaler med den pågældende, som kan hjælpe dem godt på vej.

Socialt fællesskab

Vores forhold til andre kollegaer spiller en stor rolle i vores arbejdstrivsel. Det skal gerne være behageligt og nogle gange sjovt at arbejde sammen om opgaverne. Hvis det sociale fællesskab på arbejdspladsen halter lidt, så kan teambuilding workshops være en perfekt løsning. Så bliver man rystet tættere sammen samt trænet samarbejdsmusklen.


Læs andre artikler om ledelse og gode tips her.

Andre læser også