Andre nyheder
45.000 boligejeres opkald misset i første uge efter nye vurderinger
Tusindvis af boligejere ringede ind til Vurderingsstyrelsen den første uge, efter at de nye ejendomsvurderinger blev offentliggjort i midten af september.
Men langt fra alle kom igennem. Styrelsen missede knap 45.000 telefonopkald i den første uge, efter at vurderingerne kom ud.
Det fremgår i materiale fra Skatteministeriet fremlagt i forbindelse med et møde tirsdag mellem de politiske partier bag vurderingerne.
Det skriver Berlingske.
I den efterfølgende uge missede styrelsen over 5000 opkald. Medarbejderne formåede i løbet af de to uger at besvare lidt over 9000 opkald.
I materialet fra ministeriet fremgår det, at styrelsen siden har opbemandet telefonbetjeningen.
Vurderingerne er blevet mødt med stor kritik. Flere medier har blandt andet kunnet berette om vurderinger, som selv skatteminister Jeppe Bruus (S) har kaldt “helt på månen”.
Det har blandt andet også medført, at Skatteministeriet kort tid efter offentliggørelsen har etableret en særlig taskforce og en ny enhed, der har til formål at forbedre de nye foreløbige vurderinger.
/ritzau/
Vores team kan have anvendt AI til at assistere i skabelsen af dette indhold, som er gennemgået af redaktørerne.
Læs også: