Andre nyheder

tir, 12 mar 2024

af Mikkel Preisler

MobilePay beroliger brugere efter kosmetisk fejl - penge trækkes ikke

Opdateringen af MobilePay blev tilgængelig tirsdag. Tirsdag aften har over 1,3 millioner brugere opdateret appen. (Arkivfoto).
Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix Opdateringen af MobilePay blev tilgængelig tirsdag. Tirsdag aften har over 1,3 millioner brugere opdateret appen. (Arkivfoto).

Efter en større opdatering af den populære mobilbetalingsapp MobilePay har flere brugere oplevet, at opsagte betalingsaftaler igen fremstår som aktive inde i appen.

Peter Kjærgaard, som er presseansvarlig i Vipps MobilePay, forklarer dog, at der kun er tale om et kosmetisk problem.

- Hvis du har haft en aftale med en fitnesskæde, og du har stoppet aftalen, så har den været inaktiv i den gamle MobilePay-app. I den nye app kommer det for nogle til at fremstå som om, den er aktiv, siger han.

Peter Kjærgaard forklarer, at aftalen inde i systemerne fortsat vil være inaktiv, og at pengene derfor ikke vil blive trukket.

Vipps MobilePay arbejder på at løse problemet, men kan umiddelbart ikke oplyse om, hvornår selskabet forventer at have en løsning.

Hvis man ikke kan lide, at gamle aftaler igen ser aktive ud i appen, kan man slette dem. Men Peter Kjærgaard understreger, at det ikke er nødvendigt, at brugerne selv foretager sig noget.

Opdateringen af MobilePay blev tilgængelig tirsdag.

Tirsdag aften har over 1,3 millioner brugere opdateret appen. Og ifølge Peter Kjærgaard kan antallet lande på 1,5 millioner inden midnat.

Tidligere tirsdag skrev Jyllands-Posten, at 7-Eleven-butikker over hele landet oplevede problemer med betalinger via MobilePay efter opdateringen.

Det skrev kædens chef for kommunikation og eksterne anliggender, Annette Juhler Kjær, i et svar til avisen.

- Vi arbejder på højtryk for at løse udfordringen og forventer, at situationen er løst senere i dag, skrev hun.

Ifølge Peter Kjærgaard er problemerne med betaling i 7-Eleven ikke forårsaget af MobilePays overgang til den nye app.

Han peger på, at det kan skyldes, at 7-Eleven ikke er helt på plads med integrationen til den nye platform.

Som en del af den nye opdatering vender WeShare tilbage som funktionen "Del udgifter" inde i selve MobilePay-appen.

I WeShare kunne man indtil 1. februar 2023 få et overblik over udgifter i grupper på to eller flere.

Kilde: /ritzau/

Andre læser også

Kæmpe jordskælv i Thailand og Myanmar Thailand og Myanmar er i dag blevet ramt af et voldsomt jordskælv, der har medf... Læs mere
Volvo bruger AI og virtuelle miljøer til at forbedre sikkerheden Volvo går forrest i jagten på mere sikker kørsel – med banebrydende AI og v... Læs mere
Audi tager banebrydende skridt med virtuel styring i karrosseriproduktion Audi skaber verdensnyhed med virtuel produktionsstyring i karrosseriafdelingen o... Læs mere
Opel sætter ny standard for sædekomfort i Grandland og Astra Opel tager komfort og bæredygtighed til nye højder med avancerede ergonomiske ... Læs mere
Mercedes-Benz sætter ny standard for bæredygtighed med ny CLA-model Mercedes-Benz tager endnu et skridt mod en grønnere fremtid med lanceringen af ... Læs mere