Men fordi bryggerikoncernen har indført prisstigninger, er omsætningen i Europa vokset.
Det viser en handelsopdatering fra Carlsberg tirsdag morgen.
Prisstigningerne bidrager derfor til at redde koncernen fra en nedgang i den samlede omsætning for perioden.
Samlet set er der blevet omsat for 20,3 milliarder kroner i tredje kvartal. Det svarer til en vækst på 0,3 procent.
Det asiatiske marked har omvendt kostet koncernen dyrt i perioden.
For selv om asiaterne løftede sit forbrug af Carlsberg-produkter, var valutamodvind med til at tage en stor bid af omsætningen, der faldt med knap ti procent på det marked.
Jacob Aarup-Andersen, topchef i koncernen, er tilfreds med væksten set i lyset af udfordringerne.
- Væksten var drevet af bedre resultater fra vores premium portefølje, siger han i regnskabet.
Han blev officielt indsat som administrerende direktør i september. Han kom fra en stilling som administrerende direktør i servicevirksomheden ISS.
- Jeg er begejstret for vores brands, vores medarbejderes engagement og den stærke præstationskultur, som jeg har oplevet på tværs af hele virksomheden, siden jeg kom til i september, siger han.
- Virksomheden har et stærkt fundament og en sund økonomisk position. Vi er godt positioneret til at investere i vores brands og på vores markeder for at fange attraktive langsigtede vækstmuligheder.
Carlsberg offentliggør tirsdag også i handelsopdateringen, at koncernen vil igangsætte et såkaldt tilbagekøbsprogram på en milliard kroner.
Tilbagekøb af aktier er også en måde at hjælpe sine aktionærer, fordi man øger efterspørgslen på aktierne.
Et selskabs værdi skal nemlig fordeles på færre aktier, og det vil alt andet lige få prisen på aktierne til at stige.
Carlsberg har netop afsluttet et tilsvarende tilbagekøbsprogram.
/ritzau/