Standardmotor og mindre vild styling
Toyota Supra MkV går nu ifølge Motor1 ind i sin sidste modelårgang i USA med introduktionen af Final Edition – men modsat Europa og Japan får de amerikanske kunder ikke den opgraderede version.
Hvor de 300 eksemplarer på de internationale markeder får hele 429 hk fra den tunede BMW B58-motor, må amerikanerne nøjes med de velkendte 382 hk og 500 Nm.
Den store hækspoiler er også væk og er i stedet erstattet af en mindre diskret carbon ducktail.
Manglende performance-komponenter
Det stopper dog ikke der. Den amerikanske version mangler også flere af de visuelle og funktionelle elementer fra den europæiske Final Edition.
Den får hverken Recaro-skålsæder, canards foran eller den markante carbon-indsugning på motorhjelmen.
Dog har Toyota tilføjet større bremser, opdateret affjedring og justeringer af chassis og styretøj for at levere en mere raffineret køreoplevelse.
GT4-inspireret designpakke
For dem, der ønsker lidt mere race-inspireret flair, tilbyder Toyota en GT4 Style-pakke.
Den inkluderer matte farver – Burnout og Undercover – samt røde sidespejle, grafiske detaljer på siden og mat finish på ducktail-spoileren og Supra-logoet bagpå.
De nye 19-tommer fælge med mat look og carbon sidespejle giver dog en vis visuel pondus til modellen.
Sidste kapitel for MkV – og hvad så nu?
Produktionen af Supra MkV stopper hos Magna Steyr i Østrig i foråret 2026, og de første amerikanske Final Edition-biler lander hos forhandlerne allerede dette forår.
Ud over specialmodellen vil modelprogrammet fortsat bestå af 3.0 og 3.0 Premium-varianter med både manuel og automatisk gearkasse.
Toyota har bekræftet, at Supra-navnet ikke dør – men den næste generation bliver næppe baseret på BMW Z4, da BMW indstiller den model uden planlagt afløser.
Dermed kan næste Supra blive en helt ny og selvstændig konstruktion.