Group B: 10 vanvittige rallybiler fra sportens vildeste æra
Turbo, firehjulstræk og ren galskab – her er de mest ikoniske biler fra den legendariske og farlige Group B-periode i rallysporten.
Audi Sport Quattro S1

Årgang: 1984–1986
Motor: 2,1-liters 5-cyl. turbo
Ydelse: Op til 600 hk
Firehjulstræk-revolutionen – Audis store gennembrud i rallysporten.
Lancia Delta S4

Årgang: 1985–1986
Motor: 1,8-liters med både turbo og kompressor
Ydelse: 500–600 hk
Ekstremt hurtig, men notorisk farlig – bilen Henri Toivonen omkom i.
Peugeot 205 T16

Årgang: 1984–1986
Motor: 1,8-liters turbo
Ydelse: 450–550 hk
Lille, kompakt og uhyre effektiv – to gange verdensmester.
Ford RS200

Årgang: 1984–1986
Motor: 1,8-liters turbo Cosworth
Ydelse: 450+ hk
Specialbygget til Group B med avanceret vægtfordeling og firehjulstræk.
Lancia 037 Rally

Årgang: 1982–1984
Motor: 2,0-liters kompressor
Ydelse: 280–325 hk
Den sidste baghjulstrukne bil til at vinde WRC – let, mekanisk og brutal.
MG Metro 6R4

Årgang: 1984–1986
Motor: 3,0-liters V6 uden turbo
Ydelse: 410 hk
En britisk vildmand – kompakt og voldsom med skarpt lydbillede.
Renault 5 Turbo

Årgang: 1980–1986
Motor: 1,4-liters turbo
Ydelse: 160–350 hk (i forskellige versioner)
Midtmotor, baghjulstræk og en vred lille krop – elsket for sin balance og flair.
Citroën BX 4TC

Årgang: 1985–1986
Motor: 2,1-liters turbo
Ydelse: 200–380 hk
Klodset, tung og en fiasko – men i dag en samlerperle grundet sjældenhed og særpræg.
Nissan 240RS

Årgang: 1983–1985
Motor: 2,4-liters rækkemotor uden turbo
Ydelse: 240 hk
En af de få Group B-biler uden tvangsfodring – baghjulstræk og oldschool charme.
Ferrari 288 GTO Evoluzione

Årgang: 1986 (koncept/prototype)
Motor: 2,9-liters twin-turbo V8
Ydelse: Op til 650 hk
Ferrari’s aldrig brugte Group B-projekt – blev i stedet inspiration til F40.