Tivoli har ansat Pia Kirkeskov Andersen som ny kommerciel direktør. Med en omfattende baggrund inden for strategi, digitalisering og kommerciel udvikling bringer hun solid erfaring til den ikoniske forlystelsespark. Hun tiltræder stillingen i maj og bliver en central figur i Tivolis fortsatte vækstrejse.
Stærk international erfaring
Pia Kirkeskov Andersen har en imponerende karriere bag sig med erfaring fra McKinsey samt internationale stillinger i Singapore, New York, Sydney og London. Derudover har hun erfaring som iværksætter, hvilket gør hende til en oplagt kandidat til stillingen.
Tivoli har store ambitioner om at tiltrække flere gæster – både til de klassiske oplevelser i Haven og til nye koncepter, der supplerer kerneforretningen. Med sin brede profil og ekspertise i digital udvikling vil Pia Kirkeskov Andersen spille en nøglerolle i denne udvikling.
Direktørens begejstring for den nye ansættelse
Tivolis administrerende direktør, Susanne Mørch Koch, ser store perspektiver i ansættelsen:
”Pia bliver en stærk leder på et centralt område og en vigtig del af Tivolis fortsatte transformation. Vi har omfattende investeringer foran os, der skal styrke vores markedsposition yderligere, og her vil Pias erfaring og indsigt være afgørende for at indfri vores ambitioner.”
Klar til at tage Tivoli videre
Selv ser Pia Kirkeskov Andersen frem til at blive en del af Tivoli:
”Det er et privilegium at blive en del af Tivoli, en virksomhed med en rig historie og evnen til at udvikle sig trods et volatilt marked. Jeg glæder mig til at bidrage til Tivolis kommercielle potentiale sammen med resten af organisationen.”
Pia Kirkeskov Andersen tiltræder officielt den 6. maj, hvor hun erstatter Niels Follmann. Med hendes ansættelse vil Tivolis udvidede direktion bestå af administrerende direktør Susanne Mørch Koch, finansdirektør Martin Bakkegaard, havedirektør Kasper Schumacher, kulturdirektør Frederik Wiedemann samt direktør for Byg & Udvikling Britta Lebeck Nissen.