Power har butikker Danmark, Norge og Finland, og i løbet af sommeren rykker elektronikkæden også ind i Sverige.
Det oplyser Power i en pressemeddelelse.
Elektronik- og hvidevarekæden overtager MediaMarkts 29 butikker i Sverige. Den tyske kæde vil dog fortsat eje 20 procent af Power i Sverige.
- Det er altså Europas, uden konkurrence, allerstørste aktør, som nu får en skive af vores svenske virksomhed, siger Jesper Boysen, som er administrerende direktør i Power Danmark.
- Det kan jeg kun tolke som noget, der er ekstremt spændende.
Powers kommende butikker i Sverige kommer også til at få betydning i Danmark.
- Både i forhold til, at vi kommer til at købe ind i større partier, og at leverandørerne nok vil være interesseret i at komme ind med et bredere sortiment, og vi får lidt mere at byde på, siger Jesper Boysen.
Ifølge Jesper Boysen er konkurrencen på det danske elektronikmarked hård.
- Vi er ikke styret af, hvad vi giver for varerne. Vi er styret af, hvad vores konkurrenter gør, siger han.
Han mener, at overtagelsen af MediaMarkts butikker giver Power en større styrke.
MediaMarkt har foruden et hav af butikker i Tyskland et stort antal butikker i flere andre europæiske lande.
Med Powers overtagelse af de 29 butikker i Sverige er MediaMarkt ikke længere repræsenteret med fysiske butikker på det skandinaviske marked.
Men ifølge Jesper Boysen hænger tyskerne ikke med mulen.
- Jeg kan sige, at begge ejere er tilfredse med den her handel. Der er to glade parter. Det er et lykkeligt ægteskab, som man har indgået, siger han.
Alle MediaMarkts 1300 nuværende medarbejdere vil blive en del af Power. Det samme vil MediaMarkts varelager.
- Vi skal jo have dem. Vi kan ikke stå uden medarbejdere i 29 forretninger, siger Jesper Boysen.
/ritzau/