fre, 25 aug 2023

Dagrofa kårer Merrild Lavazza og Dava Foods til årets mest værdifulde samarbejdspartnere ved stort awardshow

Dagrofa kårede Merrild Lavazza til årets ’Mest værdifulde samarbejdspartner’ på detailsiden, da Dagrofa torsdag var værter for Leverandørtræf 2023 i Odense.

24.8.2023 | Dagrofa ApS

For andet år i træk stod der prisuddeling og konfettiregn på menuen, da Dagrofa var værter for fødevarekoncernens årlige leverandørtræf den 24. august.

Mere end 600 repræsentanter fra Dagrofas leverandører havde takket ja til invitationen om at mødes i Odense Congress Center til en dag, der bl.a. bød på oplæg om Dagrofas #FremgangSammen-strategi, en paneldebat om klima og bæredygtighed samt et stort awardshow.

Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa, fortæller:

Vi vil gerne sætte fokus på vigtigheden af en tæt relation til vores leverandører, fordi det har afgørende betydning for, at vi sammen er i stand til at skabe større værdi for både vores kunder i både detail og foodservice. Formålet med vores awardshow er grundlæggende at hylde nogle af de leverandører, som det seneste år har ydet en ekstraordinær indsats til gavn for os og for vores kunder,” siger Michael Christensen.

Han bliver suppleret af Jacob Bangsted, der er kommerciel direktør i Dagrofa Foodservice:

”Vores #FremgangSammen-strategi handler bl.a. om, at vi skal styrke vores positioner inden for en række produktkategorier. Det gør vi bl.a. gennem et endnu tættere samarbejde vores leverandører, som kan bidrage med indsigt i kundernes behov og samtidig give os kvalificeret med- og modspil. Derfor bruger vi awardshowet som anledning til at sætte to streger under, at vi i værdikæden er dybt afhængige af hinanden for at kunne udvikle os og stå stærkere i markedet,” fortæller Jacob Bangsted.

Merrild Lavazza og Dava Foods vinder priserne i kategorien ’Mest værdifulde samarbejdspartner’

Prisen ’Mest værdifulde samarbejdspartner’ uddeles til leverandører, der er særligt gode til at støtte op om fælles initiativer, og som hjælper til med at skabe madoplevelser i særklasse.

Merrild Lavazza løb med sejren som ’Mest værdifulde samarbejdspartner’ på detailsiden for virksomhedens rolle i at udvikle en af de mest ambitiøse kategoriprojekter, som udover et nyt in-store setup i MENY’s butikker også består af flere digitale tiltag som f.eks. e-learning og et stort online kaffeunivers.

Kaffe er på agendaen hos danskerne, og vi har sammen fået skabt et univers for de kaffeinteresserede. I begyndelsen har vi lagt meget energi internt, og nu er tiden kommet til butikkerne, hvor de dygtige MADarbejdere i MENY får deres viden via e-learning. Nu skal hele vores arbejde også ud at leve digitalt, og det kommer vi til at udvikle videre på samtidig med, at vi skal ud at møde købmændene. Vi følger også med hos Dagrofa Foodservice, hvor der kan udvikles nye steder i madlavningen, hvor kaffe kan bruges,” siger salgsdirektør Thyge Finn Thygesen, Merrild Lavazza.

Som ’Mest værdifulde samarbejdspartner’ inden for foodservicesegmentet blev Dava Foods kåret for altid at være en loyal leverandør, som løbende kommer med nyskabende idéer inden for produktinnovation, sortimentsudvikling og plantebaserede middagsløsninger. Derudover har Dava Foods bidraget til udviklingen af nye digitale løsninger til Dagrofa Foodservices’ kunder.

"Vi er meget stolte af udnævnelsen, og vi sætter stor pris på det tætte partnerskab med Dagrofa Foodservice, hvor vi sammen skubber til den grønne omstilling i landets professionelle køkkener. Jeg ser frem til, at vi sammen skal fokusere endnu mere på udviklingen af fremtidens tallerken, hvor vores løsninger inden for æg og planteproteiner giver mange muligheder,” fortæller Jens Madsen, eksport & foodservice direktør i Dava Foods.

Øllingegaard og Reduced hædret i kategorien ’Mest innovative leverandører’

Prisen ’Mest innovative leverandører’’ gives til leverandører, der er dygtige til at tænke nyt ift. produkter og koncepter, gode til at tænke i bæredygtighed og grøn omstilling, og som er i stand til at omsætte idéer til praksis til gavn for kunderne.

Øllingegaard blev kåret til ’Mest innovative leverandør’ i detailsegmentet, da virksomheden understøtter Dagrofas CSR-agenda ved at udvikle nye og spændende produkter, hvor dansk og økologisk mælk er omdrejningspunktet. Eksempelvis er der for nylig blevet offentliggjort et meget tæt samarbejde omkring co-branding mellem Øllingegaard og Dagrofas private label-mærke Grøn Balance.

Reduced, som fremstiller kvalitetsfonder baseret på overskudsproduktion, blev udnævnt til ’Mest innovative leverandør’ i foodserviceregi. Hæderen tilfalder Reduced på baggrund af et kulinarisk samarbejde mellem Reduced, Dagrofa Foodservice og Grambogård, der i fællesskab har udviklet fire nye produktvarianter, som både giver gode smagsoplevelser og mindre madspild.

Fakta:

• Mere end 600 leverandørrepræsentanter deltog i Dagrofas Leverandørtræf 2023 i Odense Congress Center den 24. august, hvor awardshowet afrundede dagens program.
  • Awardshowet bestod af to kategorier: ’Mest innovative leverandør’ & ’Mest værdifulde samarbejdspartner’. Inden for hver kategori blev der kåret hhv. en vinder inden for detail og en vinder inden for foodservice.
  • De nominerede er blevet udvalgt efter en grundig indstillingsproces fra kvalificerede medarbejdere i både Dagrofa og Dagrofa Foodservice.
  • Nominerede i kategorien ’Mest innovative leverandør’-detail: Øllingegaard, Solina Denmark, Ørskov Frugt, Nordic Greens og Alefarm Brewing.
  • Nominerede i kategorien ’Mest innovative leverandør’-foodservice: By Kavsman Group, Foodture, Grød og Reduced.
  • Nominerede i kategorien ’Mest værdifulde samarbejdspartner’-detail: Arla Foods, KDFood, Royal Unibrew, Philipson Wine og Merrild Lavazza.
  • Nominerede i kategorien ’Mest værdifulde samarbejdspartner’-foodservice: Arla Pro, Dava Foods, Läntmannen Unibake, Unilever Food Solutions/Frisko og Paulig Pro.
  • Vinderne blev fejret på scenen i en konfettiregn, hvor de fik overrakt diplomer og blomster.

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spår sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber sv... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere