Pressemeddelelse

ons, 22 feb 2023

‘Sammen er vi verdensklasse’: Lidl lancerer ny, stor employer branding-strategi, hvor medarbejderne er stjernerne

Det er vigtigt for Lidl, at den nye employer branding-strategi omfavner hele virksomheden. Derfor har både medarbejdere fra butikkerne, lageret og hovedkontoret været med til at udforme den spritnye s

Pressemeddelelse

22.2.2023 06:15:00 CET | Lidl Danmark

Lidls nye employer branding-strategi hylder sammenholdet i stedet for det individuelle – og så omfavner den, at kæden grundet sin størrelse og sit internationale aspekt kan tilbyde unikke muligheder for at skabe en international karriere. Fra uge 8 vil man kunne se den nye kampagne på blandt andet busstoppesteder, sociale medier og på Lidls hjemmeside.

Verdensklasse sammenhold. Verdensklasse ambitioner. Verdensklasse muligheder.

Disse tre udsagn danner grundlaget for Lidls nye employer brand. Den nye strategi er baseret på grundig research, interviews, besøg i kædens 139 butikker samt en survey-undersøgelse, hvor kulturen og medarbejdernes syn på Lidl som arbejdsplads er blevet identificeret.

“En virksomheds employer brand er forankret i virksomhedens kultur og er baseret på medarbejdernes samlede indtryk af arbejdspladsen. Derfor har det været helt afgørende for os at identificere medarbejdernes holdninger, så fundamentet for strategien er autentisk og pålideligt,” fortæller Lidls HR-direktør, Hauke Daene og fortsætter:

”Det gør strategien langt stærkere, at vi har udviklet den sammen – og der har været stor interesse fra medarbejderne, hvor over 200 meldte sig til at ville være med i den nye employer branding kampagne. Her udvalgte vi 30 gode kollegaer både fra lager, butikker og hovedkontoret , som gerne ville stå i front for kampagnen.”

Vi og os fremfor du og jeg

Tidligere har Lidl slået sig på ‘Du lykkes i Lidl’, men den nye tagline er i dag ‘Sammen er vi verdensklasse’, hvor fokus er på fællesskabet og sammenholdet. Udover fællesskabet fremhæves også de internationale muligheder, som Lidl kan tilbyde som den største dagligvarekæde i Europa med butikker i 31 lande. For ifølge Hauke Daene er noget af det, som medarbejderne fremhæver om Lidl som arbejdsplads både det unikke sammenhold, men også udviklingsmulighederne nationalt og internationalt.

”Det er fedt, at vores medarbejdere også ser en stor værdi i, at vi er en international dagligvarekæde. For det betyder, at vi kan tilbyde et ambitiøst karriereudviklingsforløb både herhjemme og uden for Danmarks grænser. Det er første gang siden 2016, at vi får en ny stor employer branding-kampagne, så jeg glæder mig til at se, hvilken effekt det får – både for nuværende og nye kollegaer,” afslutter Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.

Fakta

  • Lidls nye employer branding-strategi hylder sammenholdet med taglinen: ”Sammen er vi verdensklasse” som støttes op af tre udsagn:
    • Verdensklasse sammenhold
    • Verdensklasse ambitioner
    • Verdensklasse muligheder

Andre læser også

Rockwool forventer bedre år efter fart på salg til erhvervsbyggeri Rockwool forventer nu fremgang i 2024 efter bedre salg end ventet i årets førs... Læs mere
Nik og Jay øger millionindtægt gennem selskab Hitmagerne Nik og Jay leverede et overskud på 10,8 millioner kroner i 2023 genn... Læs mere
Novonesis fastholder sine forventninger efter kæmpefusion Organisk vækst i Novonesis er fire procent i første kvartal. I 2024 forventes ... Læs mere
Flere huse er sat til salg i Jylland og på Fyn Hussalget steg i begyndelsen af maj i Jylland og på Fyn. Men i Region Hovedstad... Læs mere