Du har det bedste, fineste produkt. Men én ting er at levere produktet, en anden ting er at finde den helt rigtige kunde. Dette match er guld værd og med nye, digitale muligheder er det kun blevet både sjovere og nemmere at være matchmaker. Læs med her og lær, hvordan du giver din virksomhed den rigtige synlighed.
SEO - optimer din rækkevidde med søgemaskineoptimering
Synlighed, synlighed, synlighed. For en lille virksomhed kan det være en udfordring at række ud og få den eksponering, som gode salgstal kræver.
Her er internettet og alle de nye, digitale strategier din bedste ven og en lillebitte udfordring. Internettet tilbyder en fantastisk mulighed for at nå ud til rigtig, rigtig mange mennesker. Og de helt rigtige kunder. Men du skal kende dine kneb.
SEO er her en kernestrategi, du ikke kan komme uden om.
SEO er betegnelsen for søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering dækker over en række strategier, der kort og godt giver din virksomhed de bedste muligheder for at blive vist i søgemaskinen. Ved at trykke på de rigtige knapper vil Google eksempelvis vælge din virksomhed frem for andre til øverst på siden, når en kunde søger på et ord.
Strategien har enorm betydning.
Google har flere kriterier, når de udvælger sider, de gerne vil vise. Søgemaskinen kigger b.la. både på aktivitet og intensitet.
Alle store virksomheder arbejder med SEO, så det er vigtigt at komme med på bølgen og få nogle klik.
Indkreds din målgruppe på sociale medier
En anden uvurderlig måde for synlighed er sociale medier.
Ikke nok med, at medierne skaber rum for kreative, sjove skildringer af dit produkt, så kan du ramme din målgruppe meget specifikt.
Flere sociale medier arbejder med en række funktioner, så du mod betaling kan eksponere din ydelse til lige den målgruppe, du ønsker.
Hvis du f.eks. sælger kaktusser, kan du på det sociale medie lave et kaktuscommunity og nyde godt at dine følgere til at udvide følgergruppen mere. Alt er et spørgsmål om data og god storytelling. Og så er det tilmed sjovt og værdifuldt at være i direkte kontakt med sin målgruppe.
Duk op til de rigtige arrangementer
Nå din målgruppe ved Old school, fysisk tilstedeværelse. Ja, netop. Du kan faktisk knytte vigtige bånd mellem dit produkt og din målgruppe ved god, gammeldags øjenhøjde.
Det kan virke besværligt og langsommeligt at stille sig frem med sit produkt. Men de kunder, du får, kan risikere at være utrolig loyale, når først de har mødt dig.