Sponsoreret

tir, 14 nov 2023

af Copenti ApS

Er busreklamer en effektiv form for markedsføring?

Er busreklamer en effektiv form for markedsføring?

Denne artikel er sponsoreret.

Markedsføring har altid været en af de mest afgørende faktorer, når det kommer til en virksomheds succes. Markedsføring kommer i mange udgaver, hvor den digitale er den mest dominerende i dag. Det betyder dog ikke, at tiden er løbet fra de mere traditionelle former for markedsføring.

Markedsføring handler i sin enkelthed om eksponering, og her er internettet selvfølgelig et vigtigt sted at være til stede, da stort set alle er online i vores moderne tider. Heldigvis befinder de fleste af os stadig ude i virkeligheden – i det offentlige rum, og her har man også en gylden mulighed for at få sin virksomhed eksponeret.

I dette indlæg kigger vi lidt nærmere på, hvordan du kan markedsføre dig selv eller din virksomhed, ved at benytte dig af de mere traditionelle former for markedsføring, herunder de gode og gammeldags busreklamer. Så hvis du er løbet tør for idéer eller savner inspiration til din markedsføring generelt, kan du med fordel læse med i dette indlæg.

Hvilke fordele får man med traditionel markedsføring?

En af de største fordele ved den traditionelle form for markedsføring, som for eksempel busreklamer og plakater i det offentligt rum, er den omfattende visuelle tilstedeværelse, det kan give, som kan være svær at undgå eller ignorere, når man bevæger sig rundt i byen.

En anden fordel er, at det giver mulighed for at nå de mennesker, som måske ikke begår sig særligt på meget digitale platforme eller sociale medier. Den fysiske natur tillader samtidig en form for kreativitet og et design, som man ikke kan opnå på samme måde digitalt, hvilket gør det til en effektiv metode til at skabe et varigt indtryk. Det er dog vigtigt at sige, at denne form for markedsføring er mest effektiv i de større byer, hvor der er mange mennesker udendørs.

Hvad koster traditionel markedsføring vs. digital markedsføring?

Prisforskellen på disse to former for markedsføring kan variere, da det afhænger af mange forskellige faktorer, som f.eks. rækkevidde, varighed og format. De traditionelle former for markedsføring er ofte forbundet med højere omkostninger end sin digitale modpart, men kommer til gengæld også med sine helt egne fordele, som man ikke kan opnå på samme måde i den digitale verden.

Hvis man kigger på busreklamer specifikt, så er det en forholdsvis stor udgift, men en udgift der kan ende med at være en utrolig god investering. Når det kommer til den mere specifikke busreklame pris, kan der være forskel på, hvad de forskellige selskaber kræver for en reklame. Derfor er det en god idé at kontakte de forskellige selskaber og få et tilbud. Du kan f.eks. kontakte Out of Home Media, der udbyder busreklamer, for at få et tilbud.

Andre læser også

CAPTCHA Me If You Can : Ny metode til at sprede malware Hackere bliver mere og mere kreative når de skal få adgang til vores data - ny... Læs mere
Efter EU-møde: Ingen tegn på fredsvilje fra Rusland, sanktioner forbliver Efter en række højprofilmøder i Paris står det klart: Europæiske ledere afv... Læs mere
Trump truer Canada og EU: Samarbejde kan føre til højere toldsatser Nye handelsstorme brygger over Atlanten : Præsident Donald Trump har endnu en g... Læs mere
Forsvarets Efterretningstjeneste advarer virksomheder : Tech firma nægter læk af data Techfirmaet Oracle afviser at være blevet hacket - dog har Forsvarets Efterretn... Læs mere
Konservative : Danmark skal have en sproglov Forsker : Det vil ingen effekt have på det sprog vi snakker til dag Læs mere