Sponsoreret

fre, 11 aug 2023

Velvære er PR: Medarbejderes fysiske trivsel hitter på arbejdspladsen

Har du ogsÃ¥ taget en morgenløbetur i firmaets fitnessrum? Eller mÃ¥ske du har nydt en dejlig, grøn frokost i kantinen. Det kan endda være, at du har arbejdet hjemmefra eller fÃ¥et en ergomÃ¥tte installeret pÃ¥ hjemmekontoret. Firmaer overgÃ¥r i disse Ã¥r hinanden for at pleje deres medarbejdere godt. For trivsel er den bedste PR-strategi. Læs med her og lær hvordan. 

Fortæller du også vidt og bredt om din skønne firmamorgenmad? Det er guld værd for din arbejdsgiver

Hvad er bedre PR end en glad medarbejder. Vi kender alle til samtaler om arbejdsgoder og den gode stemning smitter. De glade miner spreder sig som ringe i vandet. For det er velanset at passe særligt godt pÃ¥ sine ansatte. 

Én ting er selvfølgelig baggrunden for gode resultater. En glad medarbejder er bare mere effektiv, har større overblik og overskud i opgaven. 

Men trivsel er også en PR-succes. Dét både i spørgsmål om rekruttering og salg. For hvem vil ikke gerne støtte en foretagende, der går fem mil ekstra for sine medarbejdere.

De små tiltag skaber trivsel, gode miner og PR

Det kan være en skøn granola i kantinen, en lille løbetur pÃ¥ bÃ¥ndet eller lydisolerende høretelefoner, der gør forskellen pÃ¥ en lidt lang arbejdsdag. 

Men trivsel kan være de problemer, som du aldrig oplever. Et eksempel er de spændinger i lænden og ondt i skulderen, som udebliver, fordi virksomheden har investeret i gode stole og ergonomiske arbejdsmÃ¥tter. 

Det handler bare om at acceptere de simple hjælpemidler. Et tiltage som en mÃ¥tte fungerer faktisk lige sÃ¥ simpelt som en hyggi legemÃ¥tte. Grundlæggende bliver kroppen aflastet, sÃ¥ den kan koncentrere sig om arbejdsopgaven. 

Fysisk velvære gør en verden til forskel, sÃ¥ der er overskud til smil og gode miner. Dét fortæller de ansatte selvfølgelig om.

Trivslen pÃ¥ arbejdet er ogsÃ¥ flyttet til hjemmekontoret 

Arbejdet er flyttet hjem. Og det har virksomhederne spottet. Derfor er der kommet fokus pÃ¥ hjemmekontoret. 

Her er ingen kolleger og mere ro pÃ¥. Dét har bÃ¥de fordele og ulemper, for det kræver helt nye tiltag fra arbejdsgiveren i spørgsmÃ¥l om trivsel. 

Derfor starter den gode arbejdshistorie ogsÃ¥ med et godt hjemmekontor. 

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spÃ¥r sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber svÃ... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere