Det kan ikke komme som en hemmelighed for nogen at udviklingen indenfor A.I. er eksploderet de sidste sidste år. Vi stiftede først bekendtskab med A.I. da ChatGPT for alvor tog verden med storm og har sat flere rekorder for flest brugere på kortest tid.
Brugen af A.I. Agenter
Det seneste indenfor A.I. er brugen af A.I. Agenter. Disse agenter bliver programmeret til at løse en opgave for dig. Eksempelvis kan man have en agent, som sørger for ens booking på restauranter. Denne A.I. agent vil så ringe på vegne af dig og sørge for at bestille et bord på den ønskede restaurant på det tidspunkt du har ønsket det, så du ikke skal bruge tidene på det. Opdager din A.I. agent at den snakker med en anden A.I. agent i den anden ende af røret kan de så vælge at skifte om til A.I. Agent sproget Gibberlink. Her taler de ikke sammen men i stedet udveklser struktureret data igennem lydbølger. Dette effektiviserer samtalen med 80%. Du kan se et eksempel på samtalen i videoen her. En forudsætning for at de kan skifte til Gibberlink er selvfølgeligt at det bliver standarden og begge agenter taler sproget.
En samtale som ikke kan forstås af mennesker
Når A.I. Agenterne vælger at snakke sammen igennem lydbølger bliver det umuligt for os mennesker at forstå samtalen - særligt da der allerede er snak om at forbedre og gøre A.I. samtalerne mere komplekse med mere data i samtalerne.
Vi må håbe at A.I. Agenterne kun vil os det bedste - for nu kan vi snart ikke følge med i deres samtaler - selvom de handler om os - mennesker.