Gratis Tidsregistreringssystem
Gratis Tidsregistreringssystem

Denne artikel indeholder affiliate links.

Som konsulent eller selvstændig kan det i nogen tilfælde være besværligt at foretage tidsregistrering. Mange freelancere sælger deres konsulentydelser på tidsbasis, og selvom man forsøger at estimere et tidsforbrug på en opgave, så ender det oftest med at være misvisende for det endelige tidsforbrug. I denne artikel kigger vi på tidsregistreringssystemet TimeOps, og hvorfor du netop bør benytte dette system som konsulent. 

Hvad er et tidsregistreringssystem?

Et tidsregistreringssystem kan have mange funktioner, men fælles for alle typer tidsregistreringssystemer er, at man måler en tidsperiode, som man kan benytte til at dokumentere udført arbejde. Man kan både benytte tidsregistrering til internt og eksternt brug i en virksomhed. Hvad angår internt, så kan man benytte systemet til at dokumentere udført arbejde, og benytte dataindsamling til at optimere arbejdsprioriteringer for medarbejdere.

Hvorfor bør du bruge tidsregistrering?

Der findes flere forskellige gode grunde til at benytte TimeOps. Den primære gode grund er, at du kan skabe et overskueligt overblik over din arbejdstid på de arbejdsopgaver du skal løse. Hvis du arbejder som konsulent eller er selvstændig, og fakturerer på timebasis, så er har du med sikkerhed prøvet at få spørgsmålet;

‘Hvor lang tid skal du bruge på at løse denne opgave?’

Du har med sikkerhed også skulle forsvare eller argumenterer for de tider, du har brugt på forskellige opgaver over for din kunde eller leder.

Med TimeOps kan du enkelt oprette et projekt og en kunde, og så kan du skrive hvad du arbejder på, og starte en tidstagning. På denne måde kan du få opbygget en masse data, som du nemt kan trække ud, eller fakturere via Dinero eller E-conomic. På denne måde kan du nemt underrette din kunde eller leder om hvordan dine arbejdsopgaver er fordelt på tider.

visbanner

Tidsregistreringssystem fra TimeOps

Som du allerede har læst flere steder i artiklen, så er vores bedste anbefaling til tidsregistreringssystemet TimeOps. Systemet er udviklet i Danmark, og derfor kan du få dansk support, og en brugerflade på dansk. Systemet er nemt at gå til, og man kan både benytte det på telefoner, tablets og computer, hvilket gør det nemt at registrere tider, hvis du f.eks. er ude hos en kunde.

Du kan få en forklaring af TimeOps herunder:

Funktioner på TimeOps tidsregistrering

Som bruger kan du få adgang til en masse funktioner:

  • Danmarks mest brugervenlige tidsregistreringssystem
  • Overskueligt overblik med enten gittervisning, listevisning, dagsvisning og ugevisning
  • Op til fem gratis brugere
  • Nem rapportering – Du kan nemt søge i data
  • Systemet kan både køre på dansk og engelsk
  • Integrationer til Dinero og E-conomic

Tidsregistreringssystem med integration

Som bruger på TimeOps får du mulighed for at integrere med det populære regnskabsprogram Dinero. Derfor kan du som konsulent eller freelancer få to af de mest simple systemer på markedet fra henholdsvis regnskabsprogrammet Dinero og TimeOps til at arbejde sammen. Dette overskueliggør arbejdet omkring tidsregistrering og fakturering, og mindsker spildtiden.

Integrationen til tidsregistreringssystemet giver mulighed for

  • Tidsregistrering fra både telefon, tablet og computer
  • Overskuelig styring af kunder og projekter
  • Rapportering som kan downloades og sendes direkte til kunder
  • Simpel brugerflade der er nem at administrere

Integrationen mellem TimeOps og Dinero gør, at alle kontakter som man normalvis skulle oprette på begge platforme, bliver synkroniseret mellem hinanden. Dette gælder uanset hvilken platform du har opretter kontakterne på. Dette kan spare en masse tid for konsulenter.

Synkroniseringen gør, at faktureringen til kunderne bliver nemmere. I TimeOps har registreringerne flere stadier, så hvis du som bruger er ved at downloade rapporteringer, så kan man som bruger samtidig oprette en faktura direkte fra Dinero. Dermed er man fri for at skifte mellem de to systemer.

Vi har også skrevet en artikel om regnskabsprogrammet Dinero herunder.

https://erhvervsfronten.dk/gratis-regnskabsprogram-dinero-ivaerksaetter/
Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Du kan måske også lide
Forretningsudvikling med Business Model Canvas

Business Model Canvas – Dansk

Business Model Canvas er en forretningsmodel som bliver benyttet hyppigt af iværksættere, virksomheder og diverse businessuddannelser. Modellen kan indikere, hvordan en virksomhed kan tjene penge på et strategisk niveau. Værktøjet kan både benyttes til nye forretningsidéer og til videreudvikling af virksomhedsplaner.
SWOT-analyse - Download gratis skabelon

SWOT-analyse med gratis skabelon

Det effektive analyseredskab, SWOT-analysen er et velkendt analyseredskab i erhvervslivet og på diverse uddannelser, og analysen er effektiv og simpel at give sig i kast med. I denne artikel kan du læse mere om hvordan man benytter en SWOT-analyse, og dertil kan du til sidst downloade en gratis Word-fil med en skabelon.
Value Proposition Canvas - Kilde: www.strategyzer.com

Value Proposition Canvas – Dansk Skabelon

Value Proposition Canvas er en forretningsmodel, som udarbejdes som en iterativ proces. Forretningsmodellen tydeliggør og definerer hvilken værdi, som en virksomheds produkter eller ydelser giver kunder.
ABC-analyse forklaring

ABC-analyse (Forklaring)

En ABC-analyse er en sorteringsanalyse, som oftest anvendes til opdeling og segmentering af data i forskellige grupper efter nogle opsatte variabler og kriterier.