Det viser en pressemeddelelse torsdag morgen.
Dermed er kæden kommet flot igennem et år, som har været præget af globale udfordringer, herunder inflation og øgede omkostninger.
- Det globale detailmarked står stadig over for betydelige udfordringer, hvor forbrugertilliden og købekraften er lav, siger Rami Jensen, der er administrerende direktør for kæden.
- Men Jysk er kendt for produkter af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser, og det afspejler sig i vores resultater og det faktum, at kunderne fortsat vælger at handle i vores butikker.
Kæden har mere end 3300 butikker fordelt i 48 lande.
Selv eksterne faktorer har været med til at udfordre Jysk, har der været plads til at udvide butiksnettet. Det gælder særligt i Europa.
I løbet af det skæve regnskabsår blev der åbnet 135 nye butikker alene i Europa.
Derudover åbnede Jysk sine to første butikker i Tyrkiet.
- Vækst er en del af vores DNA, og det viser vores resultater, udvidelser og butiksaktiviteter for regnskabsåret 2022/23 tydeligt, siger direktør Rami Jensen i meddelelsen.
- I det seneste regnskabsår nåede vi også en vigtig milepæl, idet over to tredjedele af vores butikker er blevet moderniseret med vores succesfulde 3.0-butikskoncept, og vi har ingen planer om at sænke farten for udrulninger i de kommende år.
I torsdagens udmelding opgøres udelukkende kædens omsætning for regnskabsåret.
Derfor er det ikke muligt at få oplyst, hvordan indtjeningen har udviklet sig i perioden.
Det vil første være muligt, når Jysk offentliggør sin endelige årsrapport den 30. november.
Grundlæggeren af Jysk, Lars Larsen, åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger kæden i alt 30.000 medarbejdere på verdensplan.
Kæden er en del af det familieejede Lars Larsen Group.
/ritzau/