Juicekæden Joe & the Juice løftede sin omsætning med cirka 600 millioner kroner til i alt 2,4 milliarder kroner i 2023.
Det oplyser kæden i en pressemeddelelse ifølge FødevareWatch.
På samme tid er driftsresultatet landet på 178 millioner kroner. Det er første gang "i årevis", at det lykkes, skriver mediet uden at præcisere det.
Af den grund er Thomas Nørøxe, den administrerende direktør for kæden, også meget tilfreds.
- Tallene taler deres sikre og tydelige sprog: Vi lykkes virkelig godt med vores strategi om at drive Joe & The Juice til robust og profitabel vækst.
- I en tid, hvor inflation har presset forbrugernes købelyst, formår vi fortsat at udvikle, vokse og tilpasse os et marked i konstant udvikling. Det er jeg meget tilfreds med og stolt af, siger han i meddelelsen.
Kæden har fortsat underskud på bundlinjen, men også her har der været pæn fremgang i 2023. Underskuddet endte på 108 millioner kroner mod minus 260 millioner kroner året før.
Til gengæld er det forventningen, at man rammer et positivt nettoresultat i år.
Sidste år fik kæden åbnet 40 nye juicebarer fordelt på 19 lande. Det bragt det samlede antal op på 363 på verdensplan.
Langt de fleste driver kæden selv, mens 49 af dem drives af franchisetagere.
Franchise er en forretningsform, hvor andre får lov til at drive forretning under et eksisterende varemærke.
Joe & the Juice blev oprindeligt stiftet i København af Kaspar Basse. Det skete i 2002.
Siden har ejerskabet af kæden skiftet hænder flere gange. I dag er det den amerikanske kapitalfond General Atlantic, som sidder på aktiemajoriteten.
Kaspar Basse har i løbet af årene både været topchef og bestyrelsesformand, men besidder ingen af posterne i dag.
Sidste år, da kapitalfonden overtog aktiemajoriteten, trådte han tilbage som formand, skriver FødevareWatch.
Kilde: /ritzau/