Virksomhedsdrift

fre, 13 aug 2021

Kontorartikler og kontormøbler til virksomheder

Kontormøbler og kontorartikler til virksomheder i Danmark

Denne artikel indeholder affiliate links.

De fleste danske virksomheder har i en eller anden grad behov for kontorartikler og kontormøbler. Dog er der også mange virksomheder, som ikke investerer i ordenlige produkter, og dette kan påvirke effektiviteten i en virksomhed.

Ja, du læste rigtigt!

Undersøgelser har nemlig vist, at medarbejdere præsterer bedre, hvis de fysiske rammer er i orden på en arbejdsplads.

Kontorartikler til virksomheder

Når man skal drifte en virksomhed med kontorarbejde, så er det vigtigt at have de rette kontorartikler til rådighed. For mange virksomheder kan de rette kontorartikler være med til at lette arbejdsdagen, og samtidig overskueliggøre kontorarbejdet, men det er langt fra alle virksomheder, som fokuserer på indkøb til kontoret.

For mange virksomheder er kontorartikler ikke et vigtigt behov, og derfor er det egentlig bare noget som man bestiller hos sin leverandør, som man altid har gjort. Faktisk kan det give rigtig god mening at undersøge mulighederne hos andre kontorartikelleverandører, da det kan vise sig, at man kan spare en del penge på at handle hos andre leverandører. Dertil udvikler produkterne sig også, og der kommer løbende nye produkter, som kan give bedre mening at benytte, end dem man normalvis benytter.

Udgifter til drift af kontor kan være en irriterende udgift, og i nogle tilfælde, kan det bedre betale sig at investere i dyrere kontorartikler fremfor noget billigt, som hurtigt bliver opbrugt eller går i stykker. Hvis man tager kopipapir som eksempel, så køber nogle virksomheder altid det billigste tynde kopipapir, man overhovedet kan få. I stedet kunne man få noget tykkere kopipapir, som er i bedre kvalitet eller måske er miljøvenligt.

Som medarbejder på et kontor kan de rette redskaber være med til, at man kan organisere sine arbejdsopgaver optimalt. Man kan nemlig sikre en effektiv arbejdsdag, hvor man skal bruge mindre ressourcer og tid på at finde de ting, som ellers normalvis har det med at blive væk.

Selvom udviklingen i denne digital tid har fart på, så har nogle medarbejdere fortsat behov for at skulle printe med kopipapir eller behov for at regne på en almindelig fysisk lommeregner. Selvom man skulle tro, at disse to ting mere eller mindre er udfaset, så bliver der fortsat solgt meget kopipapir og mange lommeregnere i Danmark. Kopipapir bliver især stadig brugt til følgesedler, da mange danske virksomheder lever af forsendelse og fragt.

Køb kontorartikler til erhverv

Hvis du er iværksætter, leder eller blot arbejder i en virksomhed, hvor du står for indkøb af kontorredskaber, så bør du kigge hos Kontor Syd. Hos Kontor Syd kan man finde alle de nødvendige kontorforsyninger til kontoret, som kan optimere den daglige drift. Hos Kontor Syd findes der mere end 100.000 varenumre, som heraf repræsenterer en masse forskellige kategorier, som du kan se herunder.

  • Arkivering, såsom ringbind, brevordnet, brevbakker, elastikmapper, lommer, pengeskabe, hængemapper.
  • Papirvarer, såsom kasseruller, kopipapir, konvolutter, etiketter, fotopapir og skriveblokke.
  • Kontorartikler, såsom kalendere, skriveunderlag, tapedispenser, saks, batteri, registersystem og hæfte- og hulmaskine.
  • Laminering og indbinding, såsom lamineringslommer, lamineringsmaskine, spiralryg og spiralindbinding.
  • Skriveredskaber, såsom blyant, pen, kuglepenne, tekstmarker, overstregningstudser.
  • Forbrugsstoffer, eksempelvis toner og blæk til printere.
  • Og mange flere.

Fordelen ved at handle hos Kontor Syd er, at man kan samle sine indkøb af kontorforsyninger på ét samlet sted. Webshoppen er simpelt bygget op, og man kan nemt navigere rundt blandt de mange kategorier. Priserne er konkurrencedygtige og varerne sendes til virksomheder i hele landet.

Hvis man er interesseret i det store sortiment på webshoppen, så kan man blive oprettet på webshoppen og få en erhvervsaftale. Som oprettet kunde får du en række fordele.

  • Man får en fast faglig kompetent kontaktperson som rådgiver omkring indkøb.
  • En solidt backupafdeling der er klar til at besvare eventuelle spørgsmål eller kan vejlede omkring produkter.
  • Man får mulighed for at handle på kredit.
  • Der kommer løbende optimeringsforslag, hvor repræsentanter analyserer kvaliteten på de indkøb der foretages, og holder disse op mod andre produkter.

kontorartikler og kontormøbler til virksomheder

kontorartikler og kontormøbler til virksomheder

Kontormøbler til virksomheder

Møbler er også noget, som de fleste virksomheder i en eller anden grad har behov for. Faktisk er kontormøbler vigtigt, for at medarbejdere trives og kan præstere på en arbejdsplads. De rette møbler kan være med til at opretholde den fysiske sundhed for medarbejdere, da man kan få ergonomiske møbler. Dertil er det også vigtigt for mange virksomheder, at have en flot visuel fysisk identitet, og her fylder kontormøbler en del.

Kontormøbler dækker bredt og kan være mange forskellige ting. Vi har lavet en liste med de mest købte møbler til kontorer i Danmark:

  • Kontorstole
  • Hæve-sænkeborde
  • Bordlamper
  • Reoler
  • Tavler
  • Skærmvæg
  • Skabe

For nogen kan møbler til kontor være en stor udgift, og derfor kan det være en god idé og undersøge flere potentielle leverandører for at finde en nogle spiselige priser. Hvis budgettet ikke er stort, så har gigantmøbelkæden IKEA faktisk også en erhvervsafdeling, som hedder IKEA Erhverv. De fleste kender til IKEA og ved, at man kan finde gode møbler til billige priser, og sådan er det også med deres erhvervsafdeling.

Hvis man tværtimod vil have nogle eksklusive møbler, som er lavet af slidstærke materialer, og som er moderne, så kan man f.eks. købe møbler hos KontorMøbler.dk. Her kan man finde eksklusive møbeldesigns.

Ergonomiske kontormøbler

Ergonomiske kontormøbler

Ergonomiske kontormøbler

Det meste kontorarbejde er stillesiddende, og det lyder i sig selv ikke hårdt eller belastende. Det er dog en kæmpe fejlantagelse. Hvis man ikke benytter ergonomiske kontormøbler, så kan man få dårlig ryg, nakke, skuldre eller musearm.

Ergonomiske møbler er både vigtige på hjemmearbejdspladsen og på kontoret. Det er de, fordi at enhver medarbejder bør arbejde i arbejdsstillinger som ikke belaster kroppen. Bevægelse og variation af nøgleordene i en arbejdsdag på et kontor, hvorfor det giver god mening at udskifte en almindelig kontorstol med eksempelvis en balancebold. Dette kan give mulighed for balancetræning, træning af muskler og generel bevægelse.

Siden computerens indtræden i Danmark, er musearm blevet noget, som de fleste kontormedarbejdere på et eller andet tidspunkt har prøvet eller kender til. En musearm opstår ved benyttelse af computermus, og er en udbredt irritation på et kontor. Grunden til at det er smertefuldt er, at de fleste overbelaster muskler og led i armen, da benyttelse af computermus er gentagne bevægelser. Til at forbygge disse smerter, kan man som supplement til de ergonomiske møbler anskaffe sig et ergonomisk tastatur.

De fleste kontorer i Danmark har hæve-sænkeborde til deres medarbejdere. Et hæve-sænkebord kan justeres i højden, så man kan side og arbejde i den rette arbejdshøjde. Dertil kan man hæve bordet så højt, så man kan stå op og arbejde.

Derfor bør man investere i medarbejdertrivsel og ergonomiske kontormøbler:

  • Medarbejdere der gør brug af hæve-sænkeborde er 66% mere produktive, 71% mere fokuserede og 33% mindre stressede.
  • Hvis medarbejdere går en lille tur på kontoret eller udenfor, så sænkes blodsukkerniveauet hos medarbejderen med omkring 30%.
  • Hvis en medarbejder står op i alt to timer på en arbejdsdag, så øges forbrændingen med cirka 20.000 ekstra kalorier om året. Det svarer til seks maratonløb.
  • Langt de fleste rygsmerter opstår grundet inaktivitet.

Få et flot kontor med moderne kontormøbler

Lad os være ærlige. Et kontor kan til tider være uchamerende og uinteressant at kigge på og befinde sig i.

Men sådan behøver det bestemt ikke at være. Nu om dage kan man finde kontormøbler i alle prisklasser, og som alle kan være i moderne stilarter og farverige. Man kan faktisk finde kontormøbler der kan tilpasse sig de fleste virksomhedsindretninger.

Kontormøbler.dk - Kontormøbler til virksomheder

KontorMøbler.dk - Kontormøbler til virksomheder

Køb kontormøbler til virksomheder

Hvis du er interesseret i skræddersyet kontormøbelløsninger til erhverv, så kan KontorMøbler.dk være en potentiel leverandør. Alle møbler findes i forskellige størrelser og farver, hvilket giver en masse forskellige kombinationsmuligheder.

Når man skal indrette kontorer nu om dage, så er det et større valg. Med den rette indretning kan man udstråle en positiv energi og atmosfære, samt øget bevidsthed omkring arbejdsmiljøet. Derfor tilbyder man også erfarne og dygtige indretningskonsulenter, med flere års erfaringer inden for branchen. Som kunde er man garanteret, at indretningskonsulenterne altid er opdateret på det seneste trends, herunder farvetrends og materialetrends.

Man kan sågar modtage komplette indretningsforslag som både 2D- og 3D-tegning. Dette giver et tydeligt overblik over, hvordan kontoret kan indrettes.

Der findes mange virksomheder, som fokuserer mere og mere på bæredygtighed, og derfor også har nogle bæredygtighedskrav til møblerne på kontoret. Derfor kan du naturligvis også finde bæredygtige produkter hos KontorMøbler.dk. Man sørger for, at man løbende får opdateret sortimentet og materialerne til at være mere bæredygtige.

Ofte stillede spørgsmål om kontorartikler og kontormøbler

Hvad er kontorartikler?

Kontorartikler er en samlet betegnelse af produkter, som bliver brugt i virksomheder til drift af kontorarbejde. Dette dækker blandt andet printerpapir, skriveredskaber, hæftemaskiner og meget mere.

Hvad er kontormøbler?

Kontormøbler er møbler som passer til kontormiljøer. Det kan bl.a. være skriveborde, stole, bordlamper og hæve-sænkeborde.

Hvad er ergonomiske kontormøbler?

Ergonomiske kontormøbler er møbler, som tilpasser de fysiske arbejdsforhold, og arbejdsstillinger til en medarbejder.

Hvad er en musearm?

En musearm kan opstå ved benyttelse af en computermus. Dette påvirker belastninger af ledbånd, sener, nerver og muskler grundet gentagne belastninger.

Er der krav om hæve-sænkeborde på en arbejdsplads?

Nej, det er ikke et krav, hvis det kun er sig selv der skal benytte det. Dog har langt de fleste virksomheder hæve-sænkeborde. Bekendtgørelsen om faste arbejdssteder siger, at hvis der er flere ansatte, som skal benytte det samme skrivebord, så er der et krav om, at bordet skal kunne justeres i højden.

Andre læser også

Novo Nordisk banker prisen ned på omdiskuteret diabetesmedicin Mandag er prisen på en pakke af Novo Nordisks diabetesmedicin uden varsling sat... Læs mere
Politiet tager tåregas i brug mod demonstranter i Georgien Demonstranter er utilfredse med lovforslag, som de betegner som russisk-inspirer... Læs mere
Forsvarschef: Vigtigst for soldater med bred forsvarsaftale Det er en "rigtig god" delaftale, lyder det fra fungerende forsvarschef. Han hæ... Læs mere
Tidligere topchef i kryptobørs idømmes fængsel i hvidvasksag Verdens største kryptobørs indgik i november forlig i USA. Nu er afgået direk... Læs mere