For fire år siden grundlagde Mille Skjold Madsen pengemagasinet Økonomista med en mission at gøre kvinder klogere på deres egen økonomi, og nu er hun klar til næste skridt på rejsen mod at få endnu flere kvinder til at læse Økonomista som deres foretrukne finansmedie.
“Jeg grundlagde Økonomista, fordi jeg havde en drøm om at få en masse kvinder til at interesserer sig for deres penge, og vi har gennem de sidste par år skabt et utroligt stærkt community om netop den mission. Nu skal det community blive endnu større, og det får vi mulighed for med en gratis nyhedsside, hvor alle kan blive klogere, uanset størrelsen på deres pengepung,” fortæller administrerende chefredaktør Mille Skjold Madsen.
Udvidelsen af ejerkredsen betyder derfor et farvel til betalende digitale abonnenter og goddag til en gratis nyhedsside, hvor alle kan læse med. Det trykte magasin, som i dag udkommer fire gange årligt, vil fremover stadig være at finde på hylderne i butikkerne og som abonnement på hjemmesiden.
“Printmediet har i branchen været under pres i mange år, men vi oplever modsat en stigende interesse fra vores læsere om at modtage det indhold, som har et lidt længere format i fysisk form, så det fortsætter vi med,” siger Mille Skjold Madsen.
På rejsen mod at gøre finansstof tilgængeligt for alle, har det været vigtigt for Mille Skjold Madsen at finde en samarbejdspartner med stærke kompetencer indenfor netop det felt.
“Vi glæder os her hos MGDK over at træde ind i ejerkredsen hos Økonomista. Der mangler et gratis kvalitetsmedie inden for finansstof, og vi mener at Økonomistas gode indhold fortjener at komme ud til mange flere mennesker. Vi er glade for at komme med rejsen og vil bruge al vores erfaring fra at drive medier til at hjælpe med projektet, ” siger Per Asmussen, administrerende direktør i Media Group Danmark.
Det er også en retning, som investor i Økonomista, Kasper Holst Hansen fra Flying Bizkit, hilser velkommen.
“Vi er stolte af at have fået en stærk ny medejer i Økonomista, der skal være med til at sikre den videre udvikling af forretningen og ikke mindst magasinet. Mille har været klar til dette næste skridt i noget tid, og med den nye medejer skifter vi retning, så alle kan være med. Det er lige i vores ånd at kunne gøre en forskel for endnu flere og hjælpe Mille udleve drømmen om at gøre kvinder rigere gennem økonomisk viden og indsigt,” siger Kasper Holst Hansen.