Denne artikel er sponsoreret.
Kunne I godt tænke jer lige at forbedre jeres chancer i spillet om kunderne? Markedsføring er efterhånden blevet et komplekst felt at bevæge sig rundt på. Har I ansat folk til specifikt at sidde med PR, markedsføring og annoncering af jeres varer? Det er en stor opgave, og man kan ikke vide alt – men heldigvis kan man så alliere sig med folk, der måske kan opfylde det videnshul, I har.
Hvis I har overvejet at finde nye platforme, jeres produkter skal sælges på, har Amazon helt sikkert været oppe at vende som et sted, der kunne være brugbart. Amazon Ads er ikke bygget helt op som annoncer på Google er, og det kan I måske også godt mærke, hvis I selv har forsøgt. Det er ikke sikkert, jeres annoncer er blevet lige så tydelige, som de ellers har været på Google, hvis ikke de er blevet tilpasset den algoritme, Amazon kører efter. Men hvad skyldes det?
Søgemaskine med salg for øje
Den største forskel på Amazon og Google er måske, at Amazon er designet med salg for øje. Her er ikke en eneste hjemmeside eller produktbeskrivelse, der ikke har et mål om at sælge forskellige produkter og varer. Derfor skal annoncerne også virkelig være blikfang, så I skiller jer ud blandt de mange andre produkter, der måske ligner jeres.
En af fordelene ved salg på Amazon er, at I i relativt høj grad kan overlade salget til selve Amazon, så I blot skal sørge for, at søgemaskinen hele tiden kan holde styr på jeres lagerbeholdning, produktbeskrivelser og meget andet. Amazon har den såkaldt Buy Box, som er en form for kvalitetsstempel. Det ses også, at kunderne typisk går efter netop dette mærke, når de skal købe, så hvis I kan opnå dette, er I godt på vej. I kan få meget mere hjælp til Amazon Ads gennem et markedsføringsbureau.