Denne artikel er sponsoreret.
Leder du efter det helt perfekte webshopdesign til din hjemmeside? Måske er du i tvivl om, om din hjemmeside skal stråle af pangfarver eller være afdæmpet i sort og hvid. Uanset, hvorfor du er splittet, er der nu hjælp at hente. I denne artikel får du nemlig fire forskellige forslag til, hvordan du kan designe din webshop!
Tal til din kundeskare
Du er nødt til at fange din kundeskare, når du skal designe en webshop. Det er trods alt dem, der handler der. Der er en stor sandsynlighed for, at du deler samme stil som dine kunder, fordi I alle er fælles om interessen for, hvad du sælger.
Er dit target-audience børn, er det vigtigt, at din webshop er fuld af farver. Til gengæld bør du holde dig inden for en farvepallet. Skal du ramme hovedsageligt piger eller drenge, kan det godt være afgørende for, hvilke farver du skal befærde dig inden for.
Hvis dine kunder er teenagere, vil farver ikke skulle være nær så dominerende på din webshop. Jordslåede, neutrale eller helt hvidlige farver henvender sig for tiden godt til både teenagepiger og -drenge. Er du interesseret i at få succes med webshop kan du læse mere om, hvad man kan gøre med sin webshop via linket.
Webshop til voksne
Når det gælder voksne mennesker, bliver det ikke længere alderen, der dominerer udtrykket på hjemmesiden. Nu handler det langt mere om, hvilken type af voksne, du skal have fat i. Er det manden, der har rundet de halvtreds og plages af en akut midtvejskrise? Så skal hjemmesiden gerne tale i mørke blå, grønlige eller rødlige farver. Det er tit farver, der bruges ved en cool stil.
Skal du nå kvinden i 30’erne, må du skrue op for pastelfarverne og ned for de mørke undertoner. Det skal være lyst og føles legende og simpelt!