Denne artikel er sponsoreret.
Er det langt om længe på tide, at firmaet rykker teltpælene op og flytter i nye, bedre lokaler? Så er der en række opgaver, du står overfor. Nogle af dem er de juridiske fx ift. at overtage en ejendom, hvad end firmaet bliver ejendommens ejer eller blot lejer sig ind. Andre er mere lavpraktiske, fx det at komme helskindet igennem firmaflytningen. Hvordan kommer du godt i mål med firmaflytning?
Skal du bruge kraftige papkasser til flytningen?
En lavpraktisk opgave er at finde flyttekasser til alle de løse ting, der ikke kræver samme muskler at flytte rundt med som faste møbler. Papkasser er sådan set nemme at finde i byggemarkeder eller købe online, men du bør ikke vælge de første og billigste kasser, du støder på. Af og til kan det give mening at betale ekstra for såkaldte dobbeltbølge-papkasser, der er fine til transport af tunge ting.
Ved alle interessenter, at du flytter?
En anden opgave ifm. flytning af firmaet er at sikre, at alle relevante parter er opmærksomme på, at firmaet har flyttet matrikel. Her tænkes der ikke blot på offentlige myndigheder, men også på fx dine privat- og erhvervskunder, hvis du enten sælger varer i en fysisk butik eller konsulterer kunder ansigt til ansigt. Sociale medier er generelt et godt sted at melde ændring af firmaadresse til kunder.
Er der styr på sikkerheden ude på det nye?
Det er ikke sikkert, at bygningen på den nye adresse er udstyret med alarmsystemer, adgangskontrol og andre elektroniske eller mekaniske teknologier, der hjælper dig helskindet igennem flytningen. Den slags må du sørge for at skaffe, hvis du fx ikke kan tåle et datalæk med ophav i et brud på den fysiske sikkerhed, eller forsikringshensyn gør, at lokaler skal være utilgængelige for uvedkommende.
Hvorfor ikke komme godt fra start ved at tage sikkerheden alvorligt?