Det fremgår af en pressemeddelelse onsdag morgen.
Det er den kinesiske udvikler Goldwind, der forpligter sig til at levere 500.000 ton methanol årligt fra 2026.
Methanol er et alternativt brændstof, der skal gøre det mere miljøvenligt for koncernen at sejle.
Rabab Raafat Boulos, der er direktør for infrastruktur i Mærsk, kalder aftalen for "en milepæl".
- Den gør det muligt at reducere vores emissionsaftryk betydeligt i dette årti og holde os på linje med 1,5 graders celsius-målet som fastsat i Paris-aftalen, siger han i meddelelsen.
- Det sikrer fortsat levering af lavemissionstjenester til vores kunder i anden halvdel af dette årti.
Ifølge Mærsk er det første gang i shippingindustrien, at en aftale af den størrelse bliver indgået.
Indtil videre har udfordringen bestået i at skaffe nok af det grønne brændstof.
A.P. Møller Holding, der har kontrollen med rederiet, har allerede selv investeret i udviklingen og oprettet et selskab, der skal bygge, eje og drive fabrikker, som kan levere det i fremtiden.
I september fik koncernen leveret verdens første methanol-drevne containerskib. Det blev navngivet "Laura Mærsk".
Foruden almindelig bunkerolie kan det sejle på grøn methanol, hvor udledningen er mindst 65 procent lavere.
Mærsk har omkring 700 skibe i sin flåde. Over de næste år bliver leveret over 20 metanoldrevne skibe, mens andre skal have ændret motoren, så der kan komme grøn metanol i tanken.
/ritzau/