Nyheder

ons, 26 apr 2023

TV 2 taber knap ti procent i reklameomsætninger i årets første kvartal

TV 2 Danmark (Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix)

I årets første kvartal tabte tv-stationen TV 2 knap 10 procent i reklameomsætninger. Det er medvirkende til et fald på 2 procent i omsætningen i årets første kvartal sammenlignet med 2022.

Det viser TV 2's kvartalsregnskab for første kvartal 2023, som blev offentliggjort torsdag. Reklameomsætningen indbragte i første kvartal tv-stationen 381 millioner kroner. I sidste års første kvartal var det beløb 422 millioner kroner. TV 2 omsatte i årets tre første måneder for samlet 927 millioner kroner. Stationens samlede omkostninger er steget med 2,4 procent til 869 millioner kroner. Ifølge regnskabet skyldtes det blandt andet strategiske investeringer i indhold. Samtidig oplevede TV 2 en stigning i antallet af abonnenter. Det indbragte 533 millioner kroner i årets første kvartal. Det er en vækst svarende til 5,1 procent og en samlet stigning på 26 millioner kroner sammenlignet med første kvartal i 2022. /ritzau/

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spÃ¥r sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber svÃ... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere