I årets første kvartal tabte tv-stationen TV 2 knap 10 procent i reklameomsætninger. Det er medvirkende til et fald på 2 procent i omsætningen i årets første kvartal sammenlignet med 2022.
Det viser TV 2's kvartalsregnskab for første kvartal 2023, som blev offentliggjort torsdag. Reklameomsætningen indbragte i første kvartal tv-stationen 381 millioner kroner. I sidste års første kvartal var det beløb 422 millioner kroner. TV 2 omsatte i årets tre første måneder for samlet 927 millioner kroner. Stationens samlede omkostninger er steget med 2,4 procent til 869 millioner kroner. Ifølge regnskabet skyldtes det blandt andet strategiske investeringer i indhold. Samtidig oplevede TV 2 en stigning i antallet af abonnenter. Det indbragte 533 millioner kroner i årets første kvartal. Det er en vækst svarende til 5,1 procent og en samlet stigning på 26 millioner kroner sammenlignet med første kvartal i 2022. /ritzau/