Nyheder

ons, 26 apr 2023

TV 2 taber knap ti procent i reklameomsætninger i årets første kvartal

TV 2 Danmark (Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix)

I årets første kvartal tabte tv-stationen TV 2 knap 10 procent i reklameomsætninger. Det er medvirkende til et fald på 2 procent i omsætningen i årets første kvartal sammenlignet med 2022.

Det viser TV 2's kvartalsregnskab for første kvartal 2023, som blev offentliggjort torsdag. Reklameomsætningen indbragte i første kvartal tv-stationen 381 millioner kroner. I sidste års første kvartal var det beløb 422 millioner kroner. TV 2 omsatte i årets tre første måneder for samlet 927 millioner kroner. Stationens samlede omkostninger er steget med 2,4 procent til 869 millioner kroner. Ifølge regnskabet skyldtes det blandt andet strategiske investeringer i indhold. Samtidig oplevede TV 2 en stigning i antallet af abonnenter. Det indbragte 533 millioner kroner i årets første kvartal. Det er en vækst svarende til 5,1 procent og en samlet stigning på 26 millioner kroner sammenlignet med første kvartal i 2022. /ritzau/

Andre læser også

Over 50.000 har besvaret spørgeskema om nye pengesedler Frem til 2. juni kan danskerne vurdere de udvalgte motiver til ny seddelserie og... Læs mere
Støjberg og Løkke bruges som es på EU-plakater Danmarksdemokraterne og Moderaterne bruger deres ledere i jagten på vælgere ti... Læs mere
Midt i sponsorflugt holder 7-Eleven fast i støtte til Pride på 11. år Fredag har Copenhagen Pride offentliggjort den første runde partnerskaber for i... Læs mere
Forsker: Troldefabrikker er nem politisk kommunikation Svensk parti beskyldes for at sprede misinformation via sociale profiler. Nem og... Læs mere
Minister om nej til fængsel i Kosovo: Et lille bump på vejen Regeringen i Kosovo må få sikret flertal for aftale om dansk leje af fængsels... Læs mere