Pressemeddelelse

tir, 14 feb 2023

7-Eleven opruster med stærk grøn kommunikations-profil

Fotokreditering: Miklos Szabo

Pressemeddelelse

14.2.2023 08:00:00 CET | Reitan Convenience Denmark A/S

Danmarks største convenience-kæde har ansat Annette Juhler Kjær i en nyoprettet stilling som chef for kommunikation, CSR og Public Affairs.

Det sker ud fra et erklæret mål om at styrke 7-Elevens position som danskernes foretrukne valg, når de vil spise både sundt og lækkert – og gerne vil gøre det med god samvittighed.

-Vi er allerede rigtig gode til at tilbyde vores kunder præcis dét, som rigtig mange ønsker sig, når de handler på farten i en travl hverdag. Hos os kan de købe mad og drikke med god samvittighed – både i forhold til deres egen sundhed, men også i forhold til bæredygtighed og socialt ansvar, siger Jesper Østergaard, CEO, 7-Eleven Reitan Convenience Danmark

- Kunderne er glade for 7-Eleven, men det er ikke alle, der ved, at vi driver forretning ud fra solide værdier om at være en socialt ansvarlig virksomhed med fokus på bæredygtighed og grøn innovation. Det er et vigtigt budskab for os, som vi gerne vil dele med vores kunder.

-Det er en klar ambition, at 7-Eleven skal rykke endnu stærkere på den grønne, og bæredygtige agenda. Med Annette ombord får vi ikke alene en stærk kommunikator hos 7-Eleven. Annette har både solid retail-erfaring og politisk indsigt. Det er et rigtig godt match, og vi glæder os til samarbejdet.

Annette Juhler Kjær er ligeledes begejstret for igen at arbejde med social ansvarlighed og grøn omstilling i øjenhøjde. Som medlem af topledelsen i Salling Group var kommunikation, public affairs og CSR også hendes ansvarsområder, mens hun som kontorchef i Miljøministeriet havde ansvar for strategi og kommunikation.

-Det er præcis i krydsfeltet mellem forbrugernes dagligdag og de kæmpestore udfordringer vi som samfund har med klima, socialt ansvar og diversitet, at vi for alvor kan rykke, siger hun.

-De modigste og dygtigste virksomheder er i stand til at løfte opgaven, hvis de lykkes med at gøre livet lettere for alle os forbrugere, som gerne vil leve lidt mere grønt og tage ansvar.

7-Eleven er sådan en virksomhed. De er allerede rykket med alternativer, som er sundere og klimaklogere mad på hylderne, en aktiv holdning til inklusion og spændende, innovative partnerskaber med små iværksættere.

-Jeg glæder mig til at dele den fortælling med kunderne sammen med vores dygtige købmænd, der driver deres og vores forretning og har den daglige kontakt med rigtig mange danskere, siger Annette Juhler Kjær. Convenience er i vækst, det stopper aldrig, for det handler også om den service og de muligheder, som vi kan give kunderne.

-Trenden er, at vi alle sammen ”outsourcer” mere og mere af vores liv. Derfor bliver det også stadig vigtigere, at erhvervslivet tager ansvar og går foran, så det bliver en reel mulighed for os at tage personligt ansvar i dagligdagen – både for vores egen sundhed og for verden omkring os.

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spår sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber sv... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere