Pressemeddelelse
Anden gang var lykkens gang for Ladybox, der netop har forladt Løvens Hule med en stor pose penge og rosende ord fra investorpanelet. Jacob Risgaard og Jesper Buch investerede sammen 600.000 kroner i det abonnementsbaserede beauty-koncept, der i 2019 gik tomhændede fra programmet med en advarsel om en snarlig konkurs fra netop Jesper Buch. Siden er det lykkedes de to stiftere af Ladybox at rejse adskillige store investeringer, der har sat fart under vækstvirksomheden.
For Camilla Paulsen og Camilla Bilgrav var det en noget anden oplevelse at stå foran investorpanelet i seneste udgave af Løvens Hule i forhold til første gang, de deltog i 2019. Dengang var der ingen opbakning til deres nystartede virksomhed Ladybox, men i år var der bingo. De to stiftere høstede således en investering på 600.000 kroner fra Jacob Risgaard og Jesper Buch for deres målrettede arbejde med at videreudvikle det unikke beauty-koncept, der i dag har knap 3.000 loyale kunder.
De to løver deler investeringen ligeligt imellem sig og får hver en ejerandel på fem procent af virksomheden. De føjer sig dermed til en stribe investorer, der ser et stærkt vækstpotentiale i forretningsidéen bag Ladybox. Camilla Paulsen og Camilla Bilgrav har således rejst kapital ad flere omgange, herunder en investering på 250.000 kroner umiddelbart efter Løvens Hule i 2019, en på 750.000 kroner i 2021 og senest en million kroner i 2022 efter et kapitalforløb hos Keystones. Sangerinden Medina er også kommet med ombord med en ejerandel på ni procent og fungerer som ambassadør for Ladybox.
- Vi var noget slået ud efter vores første præsentation i Løvens Hule, men to dage efter pitchede vi Ladybox hos kapitalfonden CVX og fik 13 bud, så vi genvandt hurtigt troen på vores forretningsidé. Vi har siden videreudviklet konceptet og lanceret en række nye tiltag, som trækker nye kunder til og bidrager til at fastholde vores eksisterende kundebase. Der er et meget stort marked for abonnementsløsninger, der gør det nemmere at være kunde. Beauty er en særlig niche, hvor vi har skabt vores egen status med en meget loyal kundeskare, siger Camilla Paulsen og Camilla Bilgrav, der tidligere har spillet badminton på eliteniveau sammen og været venner siden barnsben.
Idéen til Ladybox blev fostret under en ferie, og derfra var der ikke langt til handling. Virksomheden består i dag af både en webshop og en medlemsklub, der giver medlemmerne mulighed for at personalisere og tilkøbe produkter med rabat til deres månedlige. Selvom Ladybox har ca. 3.000 kunder, giver virksomheden fortsat underskud. Nulpunktet er 4.700 kunder, der forventes at blive nået i 2023.
- For os er det ikke så afgørende, at en virksomhed giver underskud. Hvis vi kan se, at den bliver drevet professionelt, løbende videreudvikles og har et vækstpotentiale, er det en interessant investeringsmulighed. Ladybox rammer plet på alle tre parametre, så det er en investering, der ligger lige til højrebenet. At de gør comeback efter den lidt hårde medfart i programmet i 2019 og nu står med en velfungerende virksomhed, siger også meget om de to stiftere. De er seje, arbejdsomme og kreative, hvilket er noget, man som investor tillægger stor betydning, siger Jacob Risgaard.