Sponsoreret

tor, 04 apr 2024

7 grunde til hvorfor du bør inkludere UGC indhold i din markedsføring

Foto : Pexels

Autenticitet bliver en afgørende faktor, der øger tilliden, loyaliteten og konverteringer for et brand.

Her kommer UGC ind i billedet.

Bruger-genereret indhold ændrer måden, hvorpå brands griber indholdsskabelsen an, og hvordan de kommunikerer med deres målgruppe.

Opdag 7 fantastiske grunde til hvorfor UGC-indhold bør blive en del af din markedsføringsstrategi og hvordan det kan hjælpe med at ændre din brands tilgang til indhold, reklame og forretningsudvikling.

UGC eller User-Generated Content

User Generated Content (UGC) er, modsat brandede indhold, en type indhold, der bliver skabt af individuelle personer, nemlig brandets kunder og brugere.

Denne type indhold er upoleret, råt og unikt. Fordi det viser brugernes faktiske oplevelser med dit brand, er det stille og roligt ved at blive en nøglemarkedsføringsværktøj for brands. De tilføjer det til deres betalte reklamer, hjemmesideindhold og endda e-mailmarkedsføring.

Forskellige typer af UGC

  • UGC-videoer til betalte reklamekampagner på Facebook, Instagram og TikTok

  • Sociale medieopslag og -historier

  • Anmeldelser og testemonials på dit brands/firmaets hjemmeside eller anmeldelsessteder som Yelp

  • Blogs og artikler

  • Videoer og live streams fra YouTube, TikTok eller Instagram Live

  • Billeder og infografikker

  • Forums og spørgsmål og svar-sider på platforme som Reddit, Quora eller nichefora

Styrken ved UGC i dit branding

Sådan kan UGC gavne dit brand:

Autenticitet og tillid: UGC bliver skabt af rigtige brugere baseret på deres oplevelser, hvilket gør det autentisk, råt og ærligt. Denne autenticitet hjælper med at opbygge tillid hos potentielle kunder, da folk har en tendens til at stole på andre forbrugeres meninger frem for traditionel reklame.

Øget engagement: UGC er indhold fra brugere til brugere. Da folk bedre kan relatere til andre mennesker end til brands, fører dette indhold til højere engagementrater. Med andre ord er kunder mere tilbøjelige til at interagere med indhold, der er personligt og ægte.

Omkostningseffektivitet: At forbinde med UGC-platforme og indsamle indhold fra UGC-creators hjælper dig med at spare tid og penge på to måder: du modtager flere kreative elementer (som du ikke selv behøver at lave) og får indhold, der er med til at øge engagement, opbygge tillid og dermed øge ROI. Hvorfor? Fordi det er skabt af professionelle, som laver indhold baseret på videoformler, der virker.

Socialt bevis: UGC er en utrolig kraftfuld form for socialt bevis, da det viser potentielle kunder, at dine produkter er effektive og løser de problemer, som lovet. Den vigtigste del her er, at beviset ikke kommer fra jer som virksomhed, men fra andre kunder, der er villige til at dele deres positive oplevelse.

SEO-fordele: Friskt, unikt indhold genereret af brugere kan forbedre et brands placeringer på søgemaskinerne. Søgemaskiner favoriserer hjemmesider med regelmæssigt opdateret indhold, og UGC kan bidrage med dette, øge online synlighed og drive mere organisk trafik til brandets hjemmeside.

Stærkere community: Indhold, der kommer fra brugere, taler direkte til andre brugere, hvilket hjælper brands med at opbygge et stærkere fællesskab med en følelse af tilhørsforhold. Dette er fremragende til at øge kundeloyalitet og opfordre flere kunder til at dele deres indhold.

Mere kreative indholdselementer: At arbejde med UGC-creators giver brands adgang til en række indholdselementer, der stemmer overens med deres budskab og image. De får mange forskellige fotos, videoer og Instagram Stories til brug i deres markedsføringsstrategi, til betalt reklame og organiske opslag. Denne diversitet i indholdet gør en brands indholdsstrategi mere dynamisk og hjælper med at appellere til forskellige segmenter af målgruppen.

Hvordan får jeg UGC-content?

Selvom brands kan indsamle UGC-indhold fra deres brugere og kunder, er denne proces langsom, upålidelig og kompleks (ophavsretsmæssige problemer osv).

Hvis du tager seriøst på at opbygge og udvide en succesfuld virksomhed, er det spild af tid at stole på kunder for kvalitetsindhold. Den bedste måde at indsamle kvalitets UGC-indhold, der konverterer og opbygger tillid, er fra dedikerede UGC-creators.


Du kan finde professionelle indholdsskabere på en UGC-platform, der i bund og grund forbinder brands med creators, så de kan optimere processen med indholdsskabelse i høj kvalitet, der fuldt ud lever op til brandets budskab og image, samtidig med at det bevarer det bruger-genererede udseende og følelse.

Andre læser også

Mette F. i London: Vi intensiverer samarbejdet med briterne Storbritannien ønsker igen et tættere samarbejde med EU-landene, og det er pos... Læs mere
Google-ejer leverer regnskab under forventning Trods øget omsætning i fjerde kvartal 2024 lever Alphabets vækst ikke op til ... Læs mere
Selskabet bag Snapchat lider fortsat store tab Snap Inc. øgede omsætningen med 16 procent i 2024 sammenlignet med året før.... Læs mere
Færre til salg skilte: Falder for femte måned i træk Boligudbuddet har fortsat pil nedad efter flere måneders fald. Lige nu er 46.56... Læs mere
Løkke vil have en økonomisk 2040-plan inden næste valg Danmark har i den aktuelle situation, hvor store regninger venter, ifølge Løkk... Læs mere