Høreapparater er en af kernerne i GN Store Nords forretning, og det er også Hearing-divisionen, der er omdrejningspunktet i den vækst, som selskabet for tiden præsterer.
I regnskabet for andet kvartal, som er offentliggjort torsdag, leverer Hearing 10 procents organisk vækst i kvartalet.
Det skyldes blandt andet, at man har haft succes med at lancere høreapparatsmodellen Resound Nexia.
Hearing bidrager dermed kraftigt til den fem procents vækst i omsætningen, som er opnået i kvartalet sammenlignet med samme periode sidste år.
I alt omsætte GN Store Nord for 4,5 milliarder kroner i kvartalet. Overskuddet beløb sig til 112 millioner kroner efter skat.
Den såkaldte Enterprise-division, der sælger headsets og mødefaciliteter til professionelle, er stadig ikke oppe i samme omdrejninger som under corona og må se omsætningen falde med tre procent.
Endelig er der positive takter i Gaming & Consumer-divisionen, der laver headset til almindelige forbrugere og udstyr til gaming. Her vokser omsætningen med 12 procent i kvartalet.
GN Store Nord har ellers besluttet at afvikle nogle af aktiviteterne i denne division.
Selskabet meldte i juni ud, at man ville udfase Jabra-brandets trådløse Elite- og Talk-headsets.
Gaming & Consumer-divisionen omfatter også det danske gaming-brand Steelseries, som selskabet købte for 9 milliarder kroner tilbage i 2022.
Kilde: /ritzau/