Pressemeddelelse

tor, 09 maj 2024

Fire studerende vil hjælpe unge med at få styr på økonomien

Teamet : Maria Guldbrandt, Christian Søegaard, Nicklas Absalonsen og Lucas Hedegaard Olsen

Pressemeddelelse fra Pengehjørnet

PengeHjørnet er et nyhedsmedie dedikeret til at klæde unge bedre på til at håndtere personlig økonomi gennem daglige nyheder, guides og inspirerende content

Et tydeligt problem

Fire unge iværksættere fra Aarhus har sat sig for at være medvirkende til at løse unges problemer omkring deres privatøkonomi. 

Hele idéen er opstået fra et skoleprojekt, fordi gruppen har erfaret, at mange unge har problemer med deres økonomi. Dette arbejde resulterede i virksomheden PengeHjørnet.

Læring på tværs af medier

PengeHjørnet er et nyopstartet nyhedsmedie om økonomi for de unge.

Vi drømmer om at skabe et univers, hvor unge kan tilegne sig alt den viden, de har brug for til at skabe de bedste præmisser for deres økonomi og fremtid”, fortæller Maria Guldbrandt.

De unge iværksættere fra Aarhus står bag PengeHjørnet.dk, hvor de formidler nyheder på daglig basis.

På sigt vil de lave guides for begyndere, hvor målgruppen stille og roligt kan bygge mere og mere på deres viden. Det kan være alt fra hvordan man laver et budget, fikser sin skat, og hvordan man køber sin første aktie.

Mange unge har mistet overblikket over deres økonomi, bl.a. fordi det ikke har været integreret i uddannelsessystemet.” fortæller Lucas Hedegaard.

PengeHjørnet vil gerne forebygge de økonomiske vanskeligheder unge går med i dagligdagen.

Maria Guldbrandt fortæller følgende:

På længere sigt vil vi lave en kombination af storytelling, fakta og visuelt indhold. Vi er ikke kun en læringsplatform, vi er også en inspirerende og motiverende platform for vores målgruppe.”

"Vi integrerer eksempler fra det virkelige liv for at fremhæve reelle økonomiske udfordringer og løsninger - i øjenhøjde med målgruppen, som vi selv er en del af.”

De nyudklækkede iværksættere er opmærksomme på, at deres målgruppe befinder sig på de sociale medier. Derfor har de også taget det første spadestik på Instagram og TikTok, hvor de laver interagerende og sjove opslag, som skal fange brugernes interesse.

PengeHjørnet ønsker at række en hånd ud til de unge, men indrømmer også, at de har brug for hjælp.

Vi vil bestræbe os på at etablere partnerskaber, som kan sikre kvaliteten, så vi bliver set som et seriøst nyhedsmedie”, fortæller Lucas Hedegaard.

Partnerskaber er nøglen til succes

PengeHjørnet har indgået et samarbejde med Media Group Denmark, der er Danmarks største uafhængige mediehus indenfor underholdning. MGDK bidrager bl.a. med deres erfaring indenfor nyhedsmedier.

Nicklas Absalonsen fra PengeHjørnet udtaler omkring partnerskabet:

Det er en kritisk samarbejdspartner for os, da de besidder nogle kompetencer, som vi på nuværende tidspunkt ikke har.”

Victoria Thyland, CEO hos MGDK udtaler følgende: 

Vi glæder os her hos MGDK over samarbejdet med Pengehjørnet, som har et helt fantastisk budskab omkring økonomi til unge. Med vores unikke indsigter i både content creation, publishing og advertising, kan vi hjælpe dem hele vejen rundt, så deres budskaber kommer vidt omkring.”

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spår sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber sv... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere