Pressemeddelelse

tir, 19 sep 2023

Grafical kæmper for klima og udsatte

Klimaforandringer, og hvilke indsatser der bør og er sat i gang, er ikke bare en trend, men en stor debat, der er kommet for at blive. De politiske beslutninger om klimaindsatserne, der bl.a. var op a

Pressemeddelelse

10.2.2023 08:54:26 CET | Partnertekst

E-handelsvirksomheden Grafical har særligt fokus på bæredygtighed og samfundssind. Gennem samarbejde med tre særligt udvalgte indsatser: One Tree Planted, Ungdommens Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse bidrager de til fokus på bæredygtighed og samfundssind.

Klimaforandringer, og hvilke indsatser der bør og er sat i gang, er ikke bare en trend, men en stor debat, der er kommet for at blive. De politiske beslutninger om klimaindsatserne, der bl.a. var op at vende på klimakonferencen Cop27 i Egypten sidste år, kører fortsat med et mål om klimaneutralitet inden år 2050. En indsats, som flere virksomheder tager til sig, er at overveje deres drift og materialevalg til mere miljøvenlige løsninger, der kan være med til at gøre en forskel. Grafical er ingen undtagelse.

Fundament for en bedre klimasituation

Klima er nemlig et område, som Grafical har fokus på. Som leverandør af bl.a. tryksager og kopipapir til både virksomheder og private håndterer Grafical en stor mængde af papir. For at gøre op for den mængde træer, der bliver fældet for at producere disse, planter de træer gennem velgørenhedsorganisationen One Tree Planted. Organisationen arbejder for at genetablere flere skovområder verden over og pointerer, at kun 14,5% af det danske land er skovareal, og de stræber efter, at det inden år 2100 hedder 25%. En målsætning, som vil gavne miljøet. Graficals støtte til formålet kalder de ”Klimapapir”; et koncept, der samtidig opfordrer virksomheder til at træffe mere klimavenlige valg, når de skal indkøbe papir.

Udviser omsorg og samfundssind

Et andet område, der ligger Grafical på hjerte, er at give støtte til indsatser for udsatte børn gennem Ungdommens Røde Kors. Organisationens mærkesager er at gøre en forskel i børn og unges liv ved at hjælpe dem med at blive del af et fællesskab og få gode oplevelser med i bagagen.

Grafical bidrager desuden med midler til Kræftens Bekæmpelse, som er den største danske sygdomsbekæmpende organisation, der arbejder med kræftforskning, for indsatser til forebyggelse af kræft samt støtte til kræftramte patienter og deres pårørende.

Den spæde start

Grafical ApS kom til verden i 1997 og gik dengang under navnet Brdr. Lindhardsen, en familievirksomhed med to brødre ved roret. Siden overtog den ene bror, hvilket udmøntede sig i nyt navn og en bevægelse fra primært at stå for tryksager af forskellig art til e-handel inden for en bred pallette af bl.a. hobby- og kontorartikler til både private og erhverv.

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spår sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber sv... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere