Når man er selvstændig, så er kendskabet til virksomheden alfa og omega. Man kan have det bedste produkt på markedet, men hvis ingen kender til det, så vælger folk måske det dårligere alternativ. Derfor kan man sige, at succesfuld virksomhedsledelse har flere stadier. Det første er produktudvikling, hvor man forfiner sit produkt til at være konkurrencedygtigt og til at kunne stå ud blandt andre alternativer. Dernæst kommer synligheden af produktet, hvor man ønsker at en udvalgt målgruppe i befolkningen vil lære produktet at kende, så de på sigt kan blive potentielle købere.
Der er mange virksomheder, der prøver at få opmærksomhed på samme tid, og det kan derfor være ualmindeligt svært at trænge igennem lydmuren. Man kan prøve med en annonce i avisen, men det er typisk en bestemt type af borgere, som reagerer på disse. Man kan også prøve på sociale medier, eventuelt med en betalt annonce. På denne platform er der dog så meget information, at brugerne er vant til hurtigt at hoppe videre til det næste billede eller video. I vores moderne tider, hvor visuel information er overalt, og hvor alle borgere får meget information ind for mange kilder, kan det være svært at fastholde opmærksomheden. Netop opmærksomheden er dog forudsætningen for at skabe nye kunder til det produkt, som man så længe har udviklet.
Kom igennem til medierne med budskabet
Pressemeddelelser øger kendskabet til din virksomhed. Det gælder her om at få skabt en opmærksomhed, så budskabet kan nå ud til folk, der potentielt kunne være interesserede. At få opmærksomhed er dog ikke alt. For at få succes som virksomhed, så handler det om at få den rette opmærksomhed. Det er her teknikker såsom branding kommer ind i billedet. Det gælder om at skabe det rette image, som dermed leverer den fortælling om virksomheden som man ønsker.
Dette er ikke det letteste at gøre, hvilket er årsagen til at det har stor værdi at få noget assistance hertil fra marketing support. Selv politikerne har taleskrivere, som hjælper med at få de rette budskaber ud. Med et firma som udøver marketing support, kan man lettere få ekspertise til hvordan man vinkler sin fortælling så den kommer klarere ud til et bredt publikum. Derudover er det også en stor fordel at få hjælp til nogen som kender medierne indgående og på denne måde har lettere ved at navigere i medielandskabets aldeles omskiftelige felt. Får man hul på dette område, vil man kunne opleve, at virksomheden får en organisk vækst.