Detailbutikker

tir, 26 mar 2024

Nordjysk tøjfirma fortsætter vækst og lander rekordomsætning

Shaping New Tomorrow er stiftet af Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak. (Arkivfoto).
Bo Amstrup/Ritzau Scanpix Shaping New Tomorrow er stiftet af Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak. (Arkivfoto).

Den nordjyske tøjvirksomhed Shaping New Tomorrow forsatte væksten i regnskabsåret 2022/2023.

Her øgede virksomheden sin omsætning med 25 millioner kroner fra omkring 400 millioner kroner året før.

Det skriver Shaping New Tomorrow i en pressemeddelelse i forbindelse med sit årsregnskab.

Dermed lander tøjfirmaet endnu en rekordomsætning. Virksomheden oplyser ikke sin nøjagtige omsætning.

Men selv om omsætningen er steget, er resultatet gået tilbage. På bundlinjen havde tøjfirmaet i 2022/2023 19,1 millioner kroner efter skat. Året før endte resultatet på 24,9 millioner kroner.

Det skyldes blandt andet højere udgifter på virksomhedens produktion, som ligger i Portugal, siger Shaping New Tomorrows administrerende direktør, Kasper Ulrich.

- Selv om vores omkostninger på stort set alle områder har været stigende, så har vi valgt at bevare og udvikle vores produktion i Portugal og den stabile forsyningskæde, vi har skabt, siger han i pressemeddelelsen.

- Det er et strategisk valg i forhold til at fastholde den kvalitet, vi er kendt for, som koster lidt, hvilket også ses i vores årsresultat, lyder det videre.

I regnskabsåret stod Shaping New Tomorrows ti butikker i Danmark og Tyskland for halvdelen af omsætningen, oplyser virksomheden.

Shaping New Tomorrow blev særligt kendt hos den danske befolkning, da de tre iværksættere bag firmaet deltog i DR-programmet "Løvens Hule" i 2018.

Her købte investorerne Jesper Buch og Birgit Aaby sig ind i selskabet, der dengang primært lavede tøj til mænd.

I slutningen af 2022 meldte Shaping New Tomorrow ud, at brandet fremover også ville blive producere tøj til kvinder.

Det her blandt andet her tøjfirmaet har oplevet vækst, fortæller Kasper Ulrich.

- Der er flot vækst inden for vores kvindesegment, også mere end vi havde set komme. Vi er stadig i en tidlig fase, men vi arbejder videre med målrettede investeringer i at videreudvikle og udbygge det nye kvindeunivers, sammen med vores kvindelige forbrugere, siger han i meddelelsen.

I begyndelse af indeværende regnskabsår, som begyndte i oktober, åbnede Shaping New Tomorrow en butik i Stockholm. Det var den første fysiske butik i Sverige, men i løbet af foråret vil endnu en butik åbne i nabolandet, lyder det.

Derudover har tøjmærket butikker i Danmark og Tyskland.

Kilde: /ritzau/

Andre læser også

SAS øger indtjening i juni - men analytiker spÃ¥r sværere marked SAS tjente flere penge i juni end i maj. Men prisfølsomme forbrugere skaber svÃ... Læs mere
USA kommer med gode økonomiske tal efter skidt dag for tech-aktier Bnp-vækst på 2,8 procent i andet kvartal i USA er godt for både Danmark og de... Læs mere
Skønhedsprodukter driver vækst hos forbrugergigant Unilever ender efter første halvår med et overskud på fire milliarder euro, v... Læs mere
På visse øer stiger beskæftigelsen op mod 15 procent om sommeren På Læsø, Samsø og Bornholm stiger beskæftigelsen om sommeren. Oplevelseserh... Læs mere
Højere omkostninger tager bid af snarlig SAS-ejers driftsoverskud AirFrance-KLM ender efter andet kvartal med et driftsoverskud, der er 220 millio... Læs mere