Pressemeddelelse

tor, 21 nov 2024

Tidligere direktør hos Jyllands-Posten og Obton Group bliver ny kommerciel direktør i digitalt bureau

44-årige Rasmus Blegvad er indtrådt som partner og kommerciel direktør for det hastigt voksende digitale markedsføringsbureau, KompetenceKanalen A/S, der har sit hovedsæde i Aarhus.

Rasmus Blegvad opsagde i sommeren 2023 sin stilling som Jyllands-Postens annoncedirektør og som administrerende direktør for Jyllands-Postens Lokalaviser for, dengang, at blive investeringsdirektør for en kapitalforvalter.

“Det er en ekstremt tung og dygtig medieprofil, vi har fået med på ledelsesholdet i KompetenceKanalen. Rasmus’ s drive i salg, drift og ledelse er uden sidestykke. Og dermed et uvurderligt tilskud til vores fortsatte vækstambitioner”, siger Benjamin Ben-Noon, der er medstifter af bureauet.

KompetenceKanalen har betydelige ambitioner om både organisk vækst og vækst via opkøb, og allerede i 2024 venter virksomheden en bundlinjevækst på 80%.

“Med den fart og de ambitioner, som jeg møder her, var der ikke noget at betænke sig på. Jeg er omgivet af præcis det, jeg elsker; mennesker, der vil gøre det bedre i dag, end de gjorde det igår. Og med det rigtige miks af digital innovation og virkelig dygtige medarbejdere, ser jeg store muligheder - både danske og internationale - for at styrke en vækstrejse, der for længst er begyndt”, siger den nye kommercielle direktør, Rasmus Blegvad.

Rasmus Blegvad er - gennem flere årtier med funktioner i annonce- og reklamesalget på både Jyllands-Posten, Jyllands-Postens Lokalaviser og TV2 - et household name i markedsføringsbranchen. Han er bredt anerkendt for sin direkte, resultatsøgende og uprætentiøse tilgang til både liv og gerning. Og for at kunne motivere alle omkring sig; både kunder og medarbejdere:

“Vi har - med Rasmus - fået et kulelyn i vores midte. Ambitiøs og resultatedrevet fra morgen til aften. Og supergod at være sammen med”, siger Benjamin Ben-Noon, CFO og partner i KompetenceKanalen.

KompetenceKanalen A/S, der også omfatter datterselskabet Jonas Visuals, Webman, Kaboozt og herunder Publizher, har store ambitioner om at være mere fremtrædende i 2025 via branding og ikke kun opkøb, siger Mathias Leth, partner og COO. ”Jeg kan ikke vente med at præsentere branchen for den helt store nyhed der eksekveres på i starten af det nye år.”

“Men det er jo kun begyndelsen. Vi har stærke ambitioner om at tilføje flere kolleger til alle selskaberne i de kommende år”, udtaler Rasmus Blegvad.

Andre læser også

Danske unge får 15 millioner til Europa-rejser Regeringen har lørdag lanceret EuropaPuljen. Puljen skal bidrage til forståels... Læs mere
Ministre vil have Google til at stoppe eksperiment i Danmark Google har igangsat et tiltag, hvor danskere ikke kan søge nyhedsartikler frem ... Læs mere
Justitsministeren takker nej til kongelig orden Imens en række socialdemokrater i den seneste tid har modtaget ordener, siger j... Læs mere
EU godkender kæmpe amerikansk Novo-opkøb Novo Nordisk er kommet et skridt nærmere på at foretage amerikansk opkøb. Det... Læs mere
Zelenskyj: Andet bidrag af danske F-16-kampfly er kommet til Ukraine Den ukrainske præsident udtrykker sin taknemmelighed over for hele den danske n... Læs mere